Preşedintele Directoratului Hidroelectrica, Bogdan Badea, a declarat că societatea se confruntă, în ultima perioadă, cu un aflux de aproximativ 5.000 de clienţi noi, ajungându-se în prezent la un număr triplu de clienţi (300.000) faţă de anul trecut, a scris Agerpres.
„Preţul pe care îl oferă Hidroelectrica este unul competitiv, care derivă din faptul că suntem şi producători de energie electrică. Încercăm în aceste momente de criză să oferim consumatorilor finali un preţ final care să le permită să îşi desfăşoare activităţile, dacă discutăm de zona comercială şi să poată să îşi gestioneze mai bine bugetele personale, dacă vorbim de clienţii casnici. Orice fel de modificări, de situaţii care pot genera panică pun o presiune suplimentară pe tot ce înseamnă sistemele informatice. Ne confruntăm cu un aflux de 5.000 de clienţi pe zi, ceea ce înseamnă o presiune foarte mare pe infrastructura software, dar în paralel dezvoltăm această zonă şi încercăm să preluăm cât mai multe dintre cererile clienţilor (…) Anul trecut aveam în jur de 100.000 clienţi, acum sunt aproximativ 300.000″, a spus miercuri Bogdan Badea, la Comisia economică din Senat, coraportor la ordonanţa privind energia.
El a atras atenţia că Hidroelectrica nu poate acoperi tot consumul României, capacitatea de producţie fiind de 14-17 TWh.
„A fost o perioadă complicată (n.r. secetă), nu e prima oară când ne confruntăm cu astfel de situaţii. Eu zic că am depăşit-o, prognozele încep să arate mai bine decât ceea ce s-a întâmplat în perioada de vară şi cu siguranţa focusul nostru va fi către consumatorul final. Avem peste 300.000 de clienţi casnici şi foarte mulţi clienţi industriali. Dar Hidroelectrica, cu 14-17 TWh, nu poate acoperi consumul României, care este undeva la 57 TWh”, a afirmat Badea.
Preşedintele Directoratului Hidroelectrica a menţionat că există „posibilitatea de a oferta clienţii fără sa ai energia în portofoliu, situaţie asupra căreia au fost atenţionate autorităţile”.
„Actualul mecanism prin care se obţine licenţa de furnizare nu presupune că dacă faci o ofertă trebuie să ai şi energia în spate, ceea ce a condus în perioade de crize la intrarea în insolvenţă a respectivilor furnizori, clienţii au rămas păgubiţi pentru că au trebuit să se ducă pe zona cea mai scumpă. Noi am propus (…) asigurarea de predicitibilitate pentru producători, care au nevoie de investiţii în această perioadă, dar şi pentru clienţi. E vorba de o piaţă competitivă, unde să participe producătorii şi furnizorii cu un număr semnificativ de clienţi pentru a fi siguri că energia ajunge la dânşii şi nu mai sunt probleme de contractare”, a adăugat Badea.