Aproape trei sferturi dintre români (71,5%) folosesc anvelopele de iarnă şi de vară pentru autoturismul personal, în timp ce mai puţin de o treime (28,5%) utilizează anvelopele de tip all season, relevă un studiu de piaţă citat de Agerpres.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

În acest context, mai mult de jumătate dintre români (58%) schimbă anvelopele maşinii personale o dată la doi sau trei ani, iar 53% cheltuie între 800 şi 1.200 de lei pentru un set de patru anvelope.

La întrebarea “Cât de des înlocuiţi anvelopele uzate cu unele noi?”, 10,3% din totalul celor chestionaţi au răspuns că înlocuiesc anvelopele maşinii personale cu unele noi o dată pe an, în timp ce 29% au spus că fac această achiziţie o dată la patru sau cinci ani, iar 3,2% înlocuiesc anvelopele vechi cu unele noi o dată la şase sau mai mulţi ani.

Analize Economedia

Hidroelectrica logo
armament-romania
utilitati, electricitate, energie
Angajați, recrutări
inflatie
aparare militari
baraj Hidroelectrica
joburi, oameni, persoane, agitație, aglomeratie, locuri de muncă, muncă, angajatori, stradă
Neptun Deep
bursa, investitii, indici, cresteri, scaderi, investitori
calcule buget
Biserica fortificată din Bierțan) de Kayle Kaupanger
Economii, Bani, Tineri, Pușculiță
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume

Conform cercetării Mediabook Company, la solicitarea Arcoplast Anvelope, 28,8% dintre respondenţi au spus că alocă peste 1.200 de lei pentru cumpărarea unui set de patru anvelope, în timp ce 18,2% au răspuns că alocă între 600 şi 800 de lei pentru acelaşi tip de produs.

Când vine vorba despre sursele de achiziţionare a anvelopelor pentru autoturismul personal, două treimi dintre români (66,1%) au declarat că îşi cumpără anvelopele pentru maşina personală din magazinele de specialitate, service-uri auto sau de la dealeri locali. Totodată, aproape un sfert (24,4%) au subliniat că magazinele online sunt sursa din care cumpără anvelope, 7% au ales ca răspuns varianta “hypermarket”, în timp ce 2,5% folosesc surse multiple de achiziţionare a anvelopelor.

În ceea ce priveşte importanţa preţului în momentul achiziţiei de anvelope, 87,8% au răspuns că acest criteriu este important sau foarte important. De asemenea, 10,2% au afirmat că acordă o importanţă de nivel mediu preţului anvelopelor, în timp ce 2% au spus că acest criteriu este puţin sau deloc important. Alte criterii importante în procesul de achiziţionare a anvelopelor pentru maşina personală sunt: marca, eficienţa, rezistenţa, zgomotul produs la rulare, precum şi frânarea şi manevrabilitatea pe diverse tipuri de carosabil.

Potrivit sursei citate, participanţii la sondaj au mai răspuns că, pentru a se decide în legătură cu achiziţionarea de anvelope pentru autovehiculul personal, folosesc ca sursă principală de informare site-urile de specialitate (64%), urmată de service-urile auto, dealerii locali şi mecanicii auto (29%), materiale promoţionale (4%), sfaturile prietenilor (2,6%), alte surse de informare (0,4%).

Sondajul “În siguranţă la volan” a fost realizat în perioada 13 iunie – 13 iulie 2022 pe un eşantion de 645 de respondenţi din mediul online. Cercetarea a fost realizată la solicitarea Arcoplast Anvelope, de către Mediabook Company.