Automotive Cells Company (ACC), un joint venture a Stellantis, Mercedes-Benz și TotalEnergies, a anunțat că intenționează să investească în Italia pentru a construi o fabrică de baterii.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

ACC a declarat că va adăuga la unitățile sale din Franța și Germania un al treilea loc de producție în Termoli, în sudul Italiei, așa cum sa convenit într-un memorandum de înțelegere semnat pe 21 martie cu autoritățile italiene.

Compania va converti o fabrică Stellantis existentă din Termoli, în sudul Italiei, în una de baterii, dar nu a oferit detalii despre investiție și a spus că obiectivul este de a produce baterii pentru mai mult de 2,5 milioane de vehicule pe an până în 2030.

Analize Economedia

auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania

Uzina de baterii ar urma să fie a treia din Europa pentru Stellantis, după cele anunțate deja în Franța și Germania, care se construiesc tot prin ACC.

Vestea vine la o zi după ce Tesla (TSLA.O) și-a lansat fabrica germană, primul său hub european, și în timp ce industria auto se luptă cu deficitul de cipuri și alte întreruperi ale lanțului de aprovizionare.

Roma s-a angajat luna trecută să furnizeze 369 de milioane de euro din banii publici pentru Termoli, iar CEO-ul Stellantis, Carlos Tavares, a declarat că investiția pentru noul site ar putea fi similară ca mărime cu cele planificate pentru gigafabricile din Franța și Germania, unde investiția este estimată la aproximativ 2 miliarde de euro.

ACC a declarat că cei trei parteneri s-au angajat să își mărească capacitatea industrială la cel puțin 120 de gigawați oră până în 2030 și să intensifice dezvoltarea și producția de celule și module de baterie de înaltă generație. Planul de capacitate actualizat va implica o investiție de peste 7 miliarde de euro, se arată în comunicat ACC.

De asemenea, capacitatea de producție a centralelor franceze și germane va fi crescută fiecare la 40 GWh față de cei 24 GWh planificați inițial.