Accelerarea digitalizării din ultimul an și nevoia de a avea acces în timp real la date financiare actualizate, nu doar un sigur raport contabil lunar, a determinat micii întreprinzători locali să caute asemenea servicii complete. Astfel, tot mai mulți freelanceri și mici antreprenori din țară au investit, în acest an, în completarea serviciilor de contabilitate cu soft-uri integrate de management financiar, destinate microîntreprinderilor, punctează dezvoltatorul de soluții IT pentru afaceri Wizrom Software.
În noul context sanitar și economic, companiile de mici dimensiuni au început să resimtă tot mai acut nevoia unor instrumente financiare moderne, digitale și accesibile în administrarea afacerilor. Iar ultimele luni ale acestui an au determinat întreprinzătorii să adopte servicii de contabilitate și IT potrivite micilor afaceri.
„Antreprenorii au, astăzi, nevoie de mai multă vizibilitate asupra situației financiare a firmelor ca niciodată. Trăim timpuri în care tehnologia ne permite să realizăm foarte multe lucruri din doar cateva click-uri, iar administrarea unui business, fie și de mici dimensiuni, poate fi mai ușoară cu ajutorul soluțiilor dedicate lor. Pe lângă asistența unui expert contabil, proprietarii firmelor au nevoie să acceseze rapoarte și evidențe financiare, în special în momentele în care sunt necesare decizii de business și nu doar după centralizarea documentelor, efectuată în mod tradițional de contabil, la finalul lunii. De aici și nevoia tot mai mare a unor asemenea platforme”, precizează Adrian Bodomoiu, Director General în cadrul Wizrom Software.
În 2019, potrivit datelor Oficiului Național al Registrului Comerțului, în România erau înregistrate peste 670.000 de microîntreprinderi, aproape 92% din totalul companiilor din România. De altfel, ponderea microîntreprinderilor în economia românească nu este deloc una neglijabilă. Conform datelor statistice, 43 miliarde de euro a fost cifra de afaceri totală a microîntreprinderilor din România, în 2019 – aproximativ 12% din cifra de afaceri totală a companiilor din România. Profitul acestora ajungea la 9 miliarde de euro, în 2019, iar locurile de muncă create depășeau 884.000.
„Aceste servicii vizează firmele mici și mijlocii, care nu au un contabil in-house, dar care își doresc mai mult decât emiterea, înregistrarea și administrarea facturilor, care caută să aibă vizibilitate asupra afacerilor și, din ceea ce am observat, aceste afaceri sunt unele mobile, mereu în mișcare, ei intră în contact cu mulți clienți sau furnizori, motiv pentru care au nevoie, în permanență și în timp real, de informațiile furnizate de asemenea soluții IT”, explică Adrian Bodomoiu.