Afacerea Agroland a crescut de 3 ori, în cei aproape 5 ani de la debutul pe piața AeRo a bursei. Horia Cardoș: Când ne vom lista pe piața principală, ne vom uita activ la achiziții pe piețele vecine

Agroland BVB Sursa foto: Economedia

Afacerea Agroland a crescut de trei ori în cei aproape cinci ani de când a debutat la bursă, pe piața AeRo, iar planurile companiei sunt să se listeze pe piața principală a Bursei de Valori București, moment în care grupul își propune să se uite și la achiziții pe piețele vecine României, a declarat joi Horia Cardoș, fondator al Agroland, în cadrul unui eveniment la BVB.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Agroland Business System și Agroland Agribusiness, parte a grupului Agroland, a aniversat patru ani de la listarea pe piața AeRO a bursei.

„Am început acum mai bine de 4 ani și jumătate călătoria noastră pe piața de capital din România prin prima emisiune de obligațiuni. În acești aproape 5 ani, datorită investițiilor de pe piața de capital, am reușit să accesăm peste 50 milioane lei, din care 25 milioane lei în obligațiuni și aproape 30 de milioane de lei prin majorări de capital. Fără aceste resurse, Agroland și cele două companii listate nu erau aici. În acești cinci ani am crescut business-ul de trei ori. Avem ambiții foarte mari pentru anii care vin. În următorii 3 ani să ajunge la o cifră de afaceri consolidată la nivel de grup de peste 100 de milioane de euro, să facem pasul pe piața principală, să realizăm un EBITDA DE 10% din cifra de afaceri”, a declarat Horia Cardoș, în cadrul evenimentului.

Horia Cardoș Agroland BVB
Sursa foto: BVB

Radu Hanga, președinte al BVB, a declarat că piața AeRO a bursei își îndeplinește rolul în economia locală și ajută companiile locale să fie descoperite de către investitorii locali. „Încercăm să punem împreună cele două grupuri de stakeholderi, pe de o parte investitorii, pe de altă parte clienții. Prin intermediul pieței de capital putem face ca aceste două grupuri să se suprapună. În Agroland, avem două companii listate la bursă. Ne-am bucura să vedem și componenta de retail la Bursa de Valori București”, a declarat Hanga.

Analize Economedia

sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie
industrie forta de munca somaj industrial uzina fabrica manufactura muncitor muncitor necalificat
blindate, armata, militar
Bugetul familiei, bani
dambovita arena aci
afacere semnare contract pexels
șantier aeroport craiova
costuri, cladiri, birouri, angajati
software, calculator, IT
CV locuri de munca job
MixCollage-21-Dec-2024-07-15-PM-1798
economie 2024
grafic crestere dreamstime
trazactii calcule sedintă
locuinta constructii bricolaj
salariu, bani, lei

Daniel Liciu, director general adjunct Agroland Retail, a declarat că compania vede o creștere anuală de 20-30% pe categoria petcare și grădină.

„Investim masiv în deschidere de magazine, într-un nou format, discounter pentru grădină și animale. Vedem un potențial imens în zona de pet și grădină, pentru că oamenii sunt din ce în ce mai conectați cu animalele și grădina”, a spus el.

Andrei Pințur, CEO Agroland Food, a precizat că piața ouălor de consum este dinamică și există o cerință mai mare din partea generațiilor noi pentru produse sănătoase, cu trasabilitate. El a precizat că grupul se va implica, în următoarele 24 de luni, într-o nouă investiție, care va viza crearea a încă 500-600.000 de locuri de cazare pentru găini de ouă. „Avem un obiectiv să ajungem la un milion de ouă producție pe zi, în decurs de maxim 5 ani”, a precizat el.

Planuri de dezvoltare: extindere, listare, achiziții, inclusiv pe piețe vecine

Ca planuri de viitor, Cardoș a afirmat că grupul vrea să ajungă la 300 de magazine operate de Agroland în următorii 3 ani, cu o bornă „îndrăzneață” pentru 2030, cu vânzări de 100 milioane de euro pe divizia de retail, de la cifra actuală de 55-60 milioane de euro.

Horia Cardoș a anunțat că, atunci când se va lista pe piața principală, grupul Agroland se va uita activ la achiziții pe piețele vecine. „Piața românească permite companiilor să ajungă la o mărime suficient de importantă cât să putem să achiziționa jucători pe piețe mai mici”, a precizat el. El a mai menționat că grupul ia în considerare toate opțiunile pentru finanțarea expansiunii.

Fondatorul a afirmat că, de-a lungul timpului, a avut discuții despre vânzare a grupului, însă a declinat ofertele, deoarece plănuiește să continue să crească grupul Agroland.

„Au fost multe discuții cu diverse fonduri de investiții înainte de 2020-2021. Am fost retincent pentru că și atunci și acum noi considerăm că suntem abia la început. Lucrăm să construim un grup foarte solid. Am declinat respectivele oferte. Niciuna nu s-a dus până la final, pentru că nu eram interesați. Din punct de vedere al antreprenorului, ai o libertate mai mare în a-ți pune în aplicare planurile, versus având un fond de investiții în acționariat. După listare nu am mai avut asemenea propuneri și nici nu ne așteptăm să primim. Dimpotrivă, am achiziționat o fermă de producție de ouă bio și ne uităm la alte achiziții, Am fost în discuții cu una din companiile mici listate pe piața AeRO. Deci nu vrem să ne vindem, ci vrem să achiziționăm”, a mai menționat Horia Cardoș.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.