Afacerile din comerț au crescut cu 3,8% în primele două luni ale anului față de aceeași perioadă a anului trecut. S-au înregistrat majorări la produsele alimentare și scăderi la carburanți

supermarket-5202138_1280 Carucior magazin hipermarket

În primele două luni ale anului, volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete) a crescut faţă de aceeași perioadă a anului trecut atât ca serie brută – cu 3,9%, cât şi ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate: cu 3,8%, arată datele Institutului Național de Statistică (INS).

Februarie 2023 comparativ cu ianuarie 2023. Volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie brută, în luna februarie 2023, comparativ cu luna precedentă, a scăzut, pe ansamblu, cu 2,0%, ca urmare a scăderii înregistrate la vânzările de produse nealimentare (-6,1%).

Creșteri s-au înregistrat la vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (+1,5%) și la comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+0,3%). Volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, a scăzut, pe ansamblu, în luna februarie 2023, comparativ cu luna precedentă, cu 0,6%, ca urmare a scăderii înregistrate la vânzările de produse nealimentare (-3,3%).

Creșteri s-au înregistrat la comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+1,6%)şi la vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (+1,1%).

Februarie 2023 comparativ cu februarie 2022. Volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie brută, în luna februarie 2023, comparativ cu luna februarie 2022, a înregistrat o creştere, pe ansamblu, cu 2,8%, datorită creșterilor înregistrate la vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (+7,3%) şi la vânzările de produse nealimentare (+1,7%). Comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate a scăzut cu 2,9%. Volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, în luna februarie 2023, comparativ cu luna februarie 2022, a înregistrat o creştere, pe ansamblu, cu 3,2%, datorită creşterilor înregistrate la vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (+6,3%) şi la vânzările de produse nealimentare (+2,2%). Comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate a scăzut cu 2,2%.

Perioada 1.I-28.II.2023 comparativ cu perioada 1.I-28.II.2022. Volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie brută, în perioada 1.I-28.II.2023, comparativ cu perioada 1.I-28.II.2022, a înregistrat o creştere, pe ansamblu, cu 3,9%, datorită creşterilor vânzărilor de produse alimentare, băuturi şi tutun (+5,9%) şi vânzărilor de produse nealimentare (+5,4%). Comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate a scăzut cu 2,7%. Volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, în perioada 1 ianuarie – 28 februarie 2023, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, a înregistrat o creştere, pe ansamblu, cu 3,8%, datorită creşterilor înregistrate la vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (+5,5%) şi la vânzările de produse nealimentare (+5,0%). Comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate a scăzut cu 2,2%.

Carucior magazin hipermarket

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *