Afacerile Orange România au scăzut anul trecut cu 2,6% față de 2021. Grupul telecom spune că de vină e contextul macroeconomic și declinul unor activități. Rețeaua 5G se extinde

Orange

Grupul Orange a realizat în 2022 o cifră de afaceri de 1,571 miliarde de euro, în scădere cu 2,6% față de perioada similară din 2021, anunță azi compania. Diminuarea veniturilor este provocată de impactul contextului macroeconomic, dar și de declinul structural al unor activități de voce și date al cărui nivel a depășit factorii de creștere a celorlalte servicii, spun reprezentanții grupului telecom.

La 31 decembrie 2022, Grupul Orange România oferea servicii mobile către 10,1 milioane de clienți, servicii fixe în bandă largă către 1,2 milioane de clienți, iar servicii de televiziune prin cablu și satelit către 1,4 milioane de clienți.

T4 2022 a fost marcat de licitația de spectru, prin care Orange devine operatorul din România cu cel mai mare portofoliu de spectru. Orange spune că a ajuns operatorul cu cele mai mari investiții în infrastructura de comunicații locală, taxele de licență, pentru achiziționarea acestor drepturi pe 25 de ani, ridicându-se la 264,6 milioane de euro.

Din T4, rețeaua 5G e disponibilă în Miercurea-Ciuc, Suceava și Târgu Mureș, iar numărul orașelor în care clienții beneficiază azi de conectivitate Orange 5G ajunge, astfel, la 25.

Anul trecut, peste 1.500 de noi localități din mediul urban și rural au primit acces la conectivitate 4G și 4G+, acoperirea 4G fiind de 98,67% din populație, în timp ce rețeaua 4G+, cu viteze de download de până la 355,6 Mbps și de până la 47,5 Mbps pentru upload, acoperă 80,15% din populație.

Orange Business Services: creștere a veniturilor din conectivitate și soluții de tip IT&C

Finalul lui 2022 a însemnat o continuare a creșterii veniturilor atât din conectivitate, cât și din soluții de tip IT&C. Veniturile din IT&C au crescut cu 26% față de T4 2021, în această categorie fiind incluse printre altele proiectele de integrare și soluțiile de colaborare, găzduire de echipamente, virtualizare în cloud și securitate cibernetică. De asemenea, Orange a extins în 2022 portofoliul de servicii avansate oferite companiilor prin lansarea unei platforme automatizate de detecție a vulnerabilităților, extinderea serviciilor profesionale pentru cloud și integrarea vocii fixe în platformele de colaborare.

Orange a continuat derularea inițiativelor menite să încurajeze un comportament responsabil în ceea ce privește reciclarea, recondiționarea, repararea și recumpărarea telefoanelor vechi. 300.000 de telefoane au fost colectate prin programul de economie circulară ”Re” pe parcursul întregului an.

Pentru eficientizarea consumului de resurse, Orange a lansat un program ce se va derula pe 4 ani, pentru creșterea procentului de energie verde folosit în rețea. Primele centre de interconectare comunicații din program sunt în Constanța și Brașov, pe acoperișul cărora s-au instalat și dat în funcțiune panouri solare a căror producție anuală de energie estimată este echivalentă cu consumul anual mediu de 100kWh/lună al ~110 gospodării.

Servicii digitale

Nivelul de utilizare a serviciilor digitale și numărul clienților ce au optat pentru zona de e-commerce au continuat să crească în T4 2022. Vânzările în ecosistemul digital au înregistrat o creștere de peste 50% față de T4 2021. În septembrie, la un an de la achiziția Orange Romania Communications, clienții au putut folosi o singură aplicație My Orange pentru a-și gestiona serviciile Orange România și Orange Romania Communications.

YOXO, produsul 100% digital, a continuat să câștige teren.

La Orange Money, serviciile digitale financiare, cardul de credit a înregistrat în T4 2022 cea mai importantă creștere din punct de vedere a tranzacțiilor efectuate de către clienți, care au crescut de peste 2 ori față de aceeași perioadă a anului trecut. De asemenea, 74% din tranzacțiile în magazine cu cardul de credit au fost efectuate folosind plățile mobile NFC cu smartphone sau smartwatch, subliniind profilul digital al clienților.

”2022 a fost un an esențial pentru noul Orange în Romania, în care am pus bazele devenirii unui operator convergent integrat. În pofida contextului macroeconomic plin de provocări, uitându-ne la nivelul întregului an, reziliența a caracterizat performanța noastră, iar obiectivul nostru a fost să implementăm acțiuni clare pentru a atenua încercările cu care ne-am confruntat”, a declarat Liudmila Climoc, CEO Orange România.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *