Agenția de rating Fitch îmbunătățește ratingul producătorului auto francez Renault

Renault Union Motors Sursa foto: Renault

Fitch a revizuit în creştere ratingul pe termen lung al producătorului auto francez Renault, de la “BB” la “BB plus”, perspectiva atribuită fiind stabilă, se arată într-un comunicat al agenţiei de evaluare financiară, citat de Agerpres.

Îmbunătăţirea reflectă întărirea profitabilităţii Renault şi a flexibilităţii bilanţului, în urma actualizării planului său strategic, informează Fitch.

Oferta publică iniţială (IPO) la viitoarea divizie de automobile electrice a Renault, denumită Ampere, şi potenţiala vânzare de acţiuni Nissan vor furniza o rezervă de numerar care, previzionează agenţia, va fi direcţionată în principla către necesităţile interne de investiţii pentru tranziţia rapidă spre electrificare. Fitch vede strategia de alocare a numerarului ca fiind conservativă, reprezentând principalul motiv al revizuirii ratingului.

Analize Economedia

Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu

În pofida mediului macroeconomic dificil, marja de profit a diviziei auto a Renault s-a situat la 3% la finalul lui 2022, depăşind estimările. Îmbunătăţirea a fost determinată de nivelul preţurilor şi mixul de produse, în urma noilor lansări pe segmentul C, care au fost mai profitabile decât actuala linie de produse a Renault.

Deşi Fitch estimează că în 2023 evoluţia preţurilor va fi mai dificilă, mai ales pe piaţa europeană, reducerea uşoară a preţurilor materiilor prime şi îmbunătăţirea condiţiilor din lanţurile de aprovizionare ar trebui să compenseze inflaţia ridicată şi slăbirea încrederii consumatorilor. Fitch estimează o marjă de profit a diviziei auto a Renault la 4%.

Pe o bază de sine stătătoare, Renault este o companie mai mică decât General Motors (rating “BBB minus”, cu perspectivă pozitivă), Ford (rating “BB plus”, cu perspectivă pozitivă) şi Hyundai (rating “BBB plus”, cu perspectivă stabilă), dar alianţa Renault cu Nissan şi Mitsubishi Motors îi oferă capacitatea de a realiza economii de scară substanţiale şi reduceri de costuri.

Poziţionarea brandului Renault este moderat mai slabă decât a producătorilor auto din SUA. Cu toate acestea, Fitch crede că poziţia Renault ar trebui să încorporeze Dacia, care, chiar dacă nu are un brand de valoare ridicată şi o cotă importantă de piaţă, îmbunătăţeşte diversificare geografică şi de produse, având o contribuţie viabilă la profitabilitatea grupului.

În 16 februarie, Renault a anunţat că va acorda dividende, pentru prima dată în ultimii patru ani, în urma îmbunătăţirii câştigurilor şi a marjei operaţionale.

Deşi compania a revenit pe pierderi ca efect al retragerii sale din Rusia, în 2022 marja operaţională a grupului s-a dublat faţă de 2021, la 5,6%, în urma concentrării pe lansările de noi vehicule electrice şi a unor discounturi mai reduse.

“Am ieşit din situaţia de urgenţă şi am revenit în joc, gata să zburăm şi să concurăm”. Mediul rămâne dificil pentru industria auto în 2023, în special în privinţa aprovizionării şi a logisticii, a afirmat directorul general Luca de Meo, după raportarea rezultatelor anuale.

În acest an, Renault are ca obiectiv o marjă operaţională a grupului de 6% sau mai mult, peste estimările analiştilor, de 5,5%.

Compania a propus dividende de 0,25 euro pe acţiune, pentru prima dată din 2019, când s-au acordat dividende de peste trei euro pe acţiune. Acordarea dividendelor ar urma să fie aprobată la Adunarea Generală din 11 mai.

La divizia auto, fluxul de numerar operaţional a ajuns anul trecut la nivelul record de 2,1 miliarde de euro, în timp ce analiştii previzionau 1,68 miliarde de euro.

Renault, care a revenit pe profit în 2021 după doi ani de pierderi, a anunţat că fără eliminarea subsidiarei ruse Avtovaz, câştigul net a urcat cu 1,1 miliarde de euro faţă de 2021, ajungând la 1,6 miliarde de euro

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: