Airbus vrea să producă, în parteneriat cu CFM Internațional, un avion alimentat cu hidrogen

Airbus E-Fan X Sursa foto: Airbus

Airbus a intrat într-un parteneriat cu CFM International, o societate mixtă 50/50 deținută de GE și Safran Aircraft Engines, pentru a colabora în cadrul unui program demonstrativ privind utilizarea hidrogenului, care se va lansa la mijlocul acestui deceniu.

Obiectivul programului este de a testa la sol și în zbor un motor cu ardere directă alimentat cu hidrogen, pregătind astfel intrarea în exploatare a unei aeronave cu emisii zero până în 2035. Demonstrația se va realiza pe o platformă de test A380 echipată cu rezervoare de hidrogen lichid pregătite în fabricile Airbus din Franța și Germania.

Airbus va defini, de asemenea, cerințele sistemului de propulsie cu hidrogen, va supraveghea testele de zbor și va furniza platforma A380 pentru a testa motorul cu combustie cu hidrogen în faza de croazieră.

Analize Economedia

sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie
industrie forta de munca somaj industrial uzina fabrica manufactura muncitor muncitor necalificat
blindate, armata, militar
Bugetul familiei, bani
dambovita arena aci
afacere semnare contract pexels
șantier aeroport craiova
costuri, cladiri, birouri, angajati
software, calculator, IT
CV locuri de munca job
MixCollage-21-Dec-2024-07-15-PM-1798
economie 2024
grafic crestere dreamstime
tranzactii calcula fuziuni
locuinta constructii bricolaj
salariu, bani, lei

CFM International (CFM) va modifica camera de combustie, sistemul de combustibil și sistemul de control al unei turbine GE Passport pentru a funcționa pe hidrogen. Motorul, care este asamblat în SUA, a fost selectat pentru acest program datorită dimensiunii sale, echipamentelor turbo avansate și capacității de debit de combustibil. Acesta va fi montat de-a lungul fuselajului din spate al platformei de testare în zbor pentru a permite monitorizarea emisiilor motorului, inclusiv a scurgerilor, separat de cele ale motoarelor care alimentează aeronava. CFM va executa un program extins de testare la sol înaintea testului în zbor al A380.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

„Acesta este cel mai important pas întreprins de Airbus pentru a inaugura o nouă eră a zborurilor pe bază de hidrogen de la dezvăluirea conceptelor noastre ZEROe în septembrie 2020”, a declarat Sabine Klauke, director tehnic Airbus. „Prin valorificarea expertizei producătorilor americani și europeni de motoare care au făcut progrese în tehnologia de combustie a hidrogenului, acest parteneriat internațional transmite un mesaj clar că industria noastră se angajează să facă din zborul cu emisii zero o realitate.”

„Capacitatea de combustie a hidrogenului este una dintre tehnologiile de bază pe care le dezvoltăm și le maturizăm ca parte a programului CFM RISE”, a declarat Gaël Méheust, președinte și CEO al CFM. „Reunind capacitățile colective și experiența CFM, companiile noastre mamă, și Airbus, avem într-adevăr echipa ideală pentru a demonstra cu succes un sistem de propulsie cu hidrogen.”

CFM împărtășește ambiția Airbus de a-și îndeplini angajamentul luat la semnarea obiectivului Air Transport Action Group în octombrie 2021 de a atinge zero emisii de carbon în industria aviației până în 2050 prin dezvoltarea și testarea tehnologiei necesare pentru a transpune în realitate aeronavele cu emisii zero în termenul ambițios stabilit.

Airbus are o relație îndelungată cu CFM și companiile-mamă, GE Aviation și Safran Aircraft Engines și, împreună, partenerii au un istoric excelent în furnizarea de produse de înaltă performanță, care răspund nevoilor clienților companiilor aeriene.