Alternativa la ambuteiajele de pe DN 1 Valea Prahovei: Guvernul a aprobat indicatorii pentru modernizarea drumului județean pe Valea Doftanei / Lucrările durează trei ani și jumătate și costă 642 milioane de lei

DJ Valea Doftanei Captură Google Maps DJ Valea Doftanei

Ministerul Dezvoltării prin Compania Națională de Investiții va moderniza Drumul Județean 102 I Câmpina – Săcele pe Valea Doftanei, o șosea care va deveni o rută alternativă pentru DN 1 Valea Prahovei și DN 1 A Ploiești – Cheia – Săcele (ruta pentru camioane).

Practic, Drumul Județean, odată modernizat, va fi util șoferilor care merg spre și dinspre Brașov, fără a mai tranzita stațiunile prahovene unde se formează cele mai mari cozi.

Guvernul a aprobat în ședința de miercuri indicatorii tehnico-economici pentru modernizarea a două tronsoane cu o lungime totală de 25 de kilometri din județele Prahova și Brașov. Iese în evidență valoarea mare a investiției: 642 de milioane lei (valoarea maximă lucrări și exproprieri) pentru un drum județean cu traseu dificil în zona de munte. Pe unele tronsoane din județul Brașov, drumul este impracticabil și poate fi parcurs doar cu mașini 4×4. Spre comparație, 13 kilometri între Sibiu și Boița, lotul 1 al Autostrăzii Sibiu – Pitești costă 612 milioane lei.

Analize Economedia

salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda

CNI a realizat Studiul de Fezabilitate, iar după aprobarea indicatorilor tehnico-economici se va scoate la licitație contractul pentru execuție cu o durată de 42 de luni:

„Ministerul Dezvoltării va moderniza o rută alternativă de transport între București și Brașov, prin Valea Doftanei. La propunerea Ministerului Dezvoltării, Guvernul a aprobat, în ședința de astăzi, indicatorii tehnico-economici pentru reabilitarea și modernizarea DJ 102I, Valea Doftanei (județul Prahova) – Brădet (județul Brașov). Reabilitarea și modernizarea drumului județean 102I se va realiza între km 37+620 și km 63+256,08, pe o lungime totală de 25,6 km, iar traseul se împarte în 2 tronsoane, astfel:

• tronsonul 1, aflat pe raza județului Prahova, între km 37+620 și km 50+820,38 (limita jud. Brașov), în lungime de 13,2 km;

• tronsonul 2, aflat pe raza județului Brașov, între km 50+820,38 și km 63+256,08, în lungime de 12,4 km.

Intervențiile în vederea asigurării viabilității DJ 102I au ca scop realizarea unei legături suplimentare între partea de sud și partea centrală a țării și, implicit, decongestionarea traficului intens de pe drumurile naționale DN1 și DN1A.Durata de execuție a obiectivului este de 42 luni, iar valoarea totală estimată este de 642.051.000 lei, din care MDLPA, prin Compania Națională de Investiții, va asigura 616.072.000 lei, diferența fiind suportată de Consiliile Județene Prahova și Brașov”.

Comunicatul Guvernului nu precizează dacă, după modernizare, Drumul Județean pe Valea Doftanei va avea și portanța necesară pentru camioane grele.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Si asa de va distruge una din ultimele zone naturale cu adevarat salbatice din Romania. Drumul va trece in imediata apropiere a unor arii protejate, inclusiv padurea de fag dacic, unica in lume !

  2. Am obosit cu acest subiect.
    Si iar ma intreb:
    De ce a trebuit sa treaca 8 ani ca sa mai dureze 5?
    Dar este execrabil sa faci 25 de km on 5 ani?
    Desi nu cred ca Compania aia Investitii e capabila sa faca 5 km pe an!
    Sau 13 ml pe zi calendaristica!
    Pas cu pas cum v-a spus Prea Inaltimea Sa!

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.