Compania de Drumuri a prelungit, din nou, pentru 19 august, respectiv 28 august, depunerea ofertelor pentru proiectarea și execuția loturilor de munte Pipirig – Leghin și Miercurea Nirajului – Sărățeni de pe Autostrada Unirii A8, deși șeful CNAIR spunea pentru Economedia că se așteaptă ca ofertele să fie deschise la jumătatea lunii august și mai devreme.
Lotul Pipirig – Leghin are o lungime de 19 kilometri și valoarea contractului este cuprinsă între 3,3 și 3,8 miliarde lei. Pe traseu vor fi construite 7 tuneluri cu o lungime totală de 1,4 kilometri și alte 46 structuri: poduri, pasaje viaducte. Durata contractului este de 4 ani (12 luni proiectare și 36 luni execuție).
Termenul inițial a fost prelungit pentru a cincea oară, după 22 mai, 25 iunie, 4 iulie, 16 iulie și apoi 12 august.
Lotul Miercurea Nirajului – Sărățeni (23 km) este primul lot al secțiunii de munte de pe A8 – Autostrada Unirii. Valoarea contractului este cuprinsă între 3,3 și 3,9 miliarde lei, iar finanțarea este asigurată (40%) prin Programul Transport.
Termenul inițial pentru lotul Miercurea Nirajului – Sărățeni (23 km) a fost prelungit acum pentru a șasea oară, după 22 mai, 25 iunie, 4 iulie, 16 iulie, 31 iulie și acum 13 august.
Directorul CNAIR Cristian Pistol spunea anterior pentru Economedia că amânările sunt datorate numărului mare de clarificări tehnice solicitate de companii. „Sunt peste 400 de clarificări pe lotul Pipirig – Leghin și circa 370 pe lotul Miercurea Nirajului – Sărățeni”, a spus el.
Totuși, el spunea că se așteaptă ca ofertele să fie deschise la jumătatea lunii august pentru lotul Pipirig – Leghin și mai devreme pentru lotul Miercurea Nirajului – Sărățeni.
Loturile PNRR de la capete, Târgu Mureș – Miercurea Nirajului și Târgu Neamț – Leghin sunt contractate cu Nurol și UMB, iar pentru secțiunea Târgu Neamț – Iași – Pod Ungheni Consitrans urmează să predea proiectul tehnic.