Amazon.com a început să reducă numărul de articole pe care le vinde sub marcă proprie, pe fondul vânzărilor slabe, potrivit unor persoane apropiate situaţiei, citate de Wall Street Journal, transmite Reuters. Compania a discutat, de asemenea, posibilitatea de a renunţa în totalitate la afacerea sub marcă privată, pentru a reduce presiunea legată de reglementări, potrivit WSJ, citat de News.ro.
Cu toate acestea, Amazon a spus că nu s-a gândit niciodată să închidă afacerea sub marcă privată.
”Continuăm să investim în acest domeniu, aşa cum au făcut de zeci de ani mulţi dintre concurenţi noştri din sectorul de retail şi care continuă să o facă şi astăzi”, a spus purtătorul de cuvânt al Amazon.
Vânzările dezamăgitoare pentru multe dintre articolele mărcii proprii au determinat parţial decizia de a le reduce, se arată în articolul WSJ.
În ultimele şase luni, conducerea Amazon a instruit, de asemenea, echipa sa de la divizia de retail sub marcă proprie să reducă lista de articole şi să nu mai repete comenzile pentru multe dintre ele, discutând totodată despre reducerea sortimentului său sub marcă proprie în Statele Unite cu mai mult de jumătate.
Decizia a fost luată după o evaluare a afacerii de către Dave Clark, un director vechi al Amazon, care a preluat funcţia de şef al afacerii globale de consumatori în ianuarie 2021.
Afacerea companiei sub marcă proprie a stârnit controverse, Comisia Europeană acuzând Amazon, în 2020, că îşi foloseşte dimensiunea, puterea şi datele pentru a-şi promova propriile produse şi pentru a obţine un avantaj nedrept faţă de comercianţii rivali care folosesc şi platforma sa.
Gigantul american de vânzări cu amănuntul online s-a oferit acum să se abţină de la utilizarea datelor vânzătorilor pentru propria afacere de vânzare cu amănuntul şi pentru produsele sale sub marcă privată.