Ambasadorul Bulgariei în România, la începerea reparațiilor de la podul Giurgiu – Ruse: Construirea de noi poduri între Bulgaria și România este o chestiune de voință politică, nu de bani. Din partea bulgară, această voință a existat întotdeauna

pod giurgiu ruse 2 Sursa foto: www..api.bg

Ambasadorul Bulgariei în România, Radko Vlaikov, a declarat că începerea reparațiilor majore la Podul peste Dunăre de lângă Ruse oferă motivul pentru o discuție serioasă despre conectivitatea dintre Bulgaria și România. De-a lungul celor 409 km de frontieră, există doar două poduri și 5 feriboturi, dintre care unele nu funcționează 24 de ore din 24, a declarat Radko Vlaikov, la ceremonia de renovare a secțiunii bulgare a podului peste Dunăre de lângă Ruse, transmite radioul public bulgar.

Doar podul de lângă Vidin a fost finalizat de la intrarea Bulgariei și României în UE, a reamintit Vlaikov.

Există un memorandum semnat din 2019 cu cinci puncte definite pentru construirea de noi poduri peste fluviu. Sper că construirea celui de-al doilea pod de lângă Ruse nu va dura 13 ani, ca cel de lângă Vidin, a spus diplomatul.

“Problema construirii de noi poduri și a lansării de feriboturi nu ține atât de mult de bani, ci de voința politică. Din partea bulgară, această voință a existat întotdeauna”, a subliniat ambasadorul.

La rândul său, ministrul bulgar al Dezvoltării Regionale, Violeta Koritarova, a spus că Agenția bulgară pentru Infrastructură Rutieră (A.I.R.) a făcut numeroase analize și au fost luate toate măsurile pentru ca reparația să îngreuneze cât mai puțin traficul pe pod. Ministrul a mai spus că reluarea legăturii cu feribotul între Ruse și Giurgiu ar absorbi între 20 și 30 la sută din traficul greu, ceea ce, la rândul său, ar ușura călătoria pentru mașini, potrivit agenției de presă BTA.

Koritarova a mai spus că împreună cu antreprenorul au fost făcute multe situații de testare, astfel încât traficul turistic să fie asigurat în timpul sezonului.

“Vom lucra șapte zile pe săptămână cu program prelungit, dar numai în timpul zilei, deoarece gabaritul și înălțimea podului sunt o condiție prealabilă pentru riscuri și situații adverse. Prin urmare, nu se vor efectua lucrări pe timp de noapte. “, a declarat ministrul.

Potrivit acesteia, “cu mult înainte de începerea reparațiilor, am anunțat începerea acestora pentru că în urma investigațiilor noastre, suntem siguri că nu vom împiedica sezonul turistic estival. La fel cum ne bazăm pe turiștii români pentru sezonul estival bulgăresc, cetățenii noștri călătoresc în România. Suntem obligați să ne gândim la cetățenii ambelor țări”. Ea a explicat că acesta este motivul pentru care renovarea începe doar pe prima porțiune de 200 de metri

“Statisticile arată că nu vom reduce traficul. Sperăm că legătura cu feribotul va începe să funcționeze cât mai curând posibil. Dacă eliminăm 30% din traficul de mărfuri grele prin conexiunea cu feribotul, garantăm un sezon turistic de vară normal”, a spus Koritarova. Ea a declarat că partea bulgară se așteaptă ca autoritățile române să își îndeplinească obligația pe care și-au asumat-o în urmă cu doi ani prin semnarea memorandumului.

“Începând cu 28 iunie 2024, guvernul român a luat o decizie cu mai multe condiții, dar de a începe lucrările grele pentru începerea legăturii cu feribotul Ruse – Giurgiu. Demararea acțiunilor de reparație îi va obliga să ia măsuri cu adevărat și mai urgente”, a mai spus ministrul.

Viceministrul Transporturilor și Comunicațiilor, Dimitar Nedyalkov, a declarat că se discută posibilitatea de a ușura fluxul de turiști pe podul peste Dunăre. “Dacă vom reuși să o punem în aplicare, vă vom anunța cât mai curând posibil”, a spus Nedyalkov.

Agenția bulgară pentru Infrastructură Rutieră (A.I.R.) a informat că activitățile de construcție vor fi efectuate fără oprirea traficului , iar instalația nu va fi închisă. Reparația se va desfășura timp de doi ani, iar pe șantier se va lucra zilnic timp de 10-12 ore pe zi, în timpul zilei.

Procesul de lucru va fi organizat și desfășurat în așa fel încât vehiculele să treacă etapizat în ambele sensuri pe banda nefuncțională. Lucrările de construcție vor fi efectuate în șase etape. În primele două este repararea principală a pasajului superior al instalației de pe teritoriul Bulgariei. Pentru punerea în aplicare a activităților, o secțiune cu o lungime de aproximativ 400 de metri va fi închisă. Mai întâi, traficul va fi restricționat pe banda de intrare în Bulgaria, iar apoi pe cea de ieșire în direcția României. Timpul estimat pentru finalizarea lucrărilor de reparații pe acest tronson este de aproximativ patru luni și jumătate pentru fiecare dintre benzi.

Traseul de pe teritoriul Bulgariei al Podului peste Dunăre are o lungime totală de 1057 de metri. De la punerea sa în funcțiune acum 70 de ani – în 1954, nu au fost efectuate reparații majore, a spus Agenția bulgară pentru Infrastructură Rutieră (A.I.R.).

Reprezentanți ai autorităților locale și de stat din Giurgiu, precum și consulul României în Bulgaria, Florian Mazilu, au fost prezenți la ceremonia care a marcat începerea reparațiilor capitale la podul peste Dunăre.

În timpul evenimentului, din cauza vremii caniculare, a fost necesară intervenția unui echipaj medical, deoarece unuia dintre participanții la ceremonie i s-a făcut rău.

Sursa foto: www..api.bg

Comentarii

  1. This is Africa!!!
    Sau mai degraba sunt interese geopolitice sa nu ne unim. Sincer cu asa slaba infrastrucutra nici nu meritam pretentii la Schengen

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *