Americanii de la Lyten lucrează la o baterie litiu-sulf pentru mașini electrice, ce poate fi încărcată în mai puțin de 20 de minute

lyten Sursa foto: Lyten

Compania producătoare de materiale pentru baterii Lyten din Silicon Valley prezintă o platformă de baterii litiu-sulf pentru vehicule electrice. Teoretic, aceasta poate obține o densitate gravimetrică a energiei de 900 Wh / kg. Lyten se așteaptă la începutul producției și disponibilitatea pieței în 2025-2026, scrie electrive.ro.

Lyten spun că au pus bazele platformei Li-S, numită LytCell EV, prin colaborarea strânsă cu guvernul SUA pentru a testa tehnologia în scopuri militare. Compania din San Jose spune că a petrecut câțiva ani testând și îmbunătățind capacitățile platformei în aplicații selectate legate de apărare.

LytCell EV a fost optimizat special pentru piața vehiculelor electrice și este de așteptat să ofere densitatea energetică gravimetrică a bateriilor litiu-ion convenționale, anunță compania din Silicon Valley, fondată în 2015. Lyten vorbește despre dezvoltarea unei noi platforme tridimensionale de grafen, numită Lyten 3D Graphene. A durat ani de zile pentru a fi rafinată și poate fi reglată la nivel molecular pentru a îndeplini cerințele specifice aplicațiilor pentru baterii, ca fiind crucială pentru descoperirea Li-S.

A doua realizare pe care Lyten o prezintă este o tehnologie pe care compania a botezat-o Lyten Sulfur Caging. Aceasta este cheia pentru deblocarea potențialului de performanță al sulfului prin prevenirea așa-numitului efect de transfer polisulfid – un proces care a afectat anterior durata de viață și a împiedicat utilizarea practică a Li-S în vehiculele electrice cu baterii, spun californienii.

Conform protocoalelor de testare ale Departamentului Apărării, proiectarea prototipului LytCel a demonstrat mai mult de 1.400 de cicluri, potrivit Lyten. Alte caracteristici citate de companie includ funcționarea sigură și eficientă la -30 până la +60 grade Celsius și un timp de încărcare a bateriei ulterior de mai puțin de 20 de minute. Compania californiană a promis, de asemenea, paritatea costurilor cu mașinile cu combustie internă, autonomia extinsă sau alte sarcini utile mai mari, „cea mai mică amprentă de carbon a oricărei baterii EV” și eliminarea materialelor critice.

„Am inițiat o trecere generațională de la motoarele cu ardere internă la BEV-uri. Suntem încrezători că platforma avansată a bateriei Lyten va accelera adoptarea în masă a vehiculelor electrice datorită îmbunătățirilor de performanță, autonomie și siguranță ale bateriilor noastre LytCell EV,” a declarat Dan Cook, CEO și cofondator al Lyten. „Prin livrarea, de asemenea, a celei mai ecologice baterii cu un lanț de aprovizionare conform USMCA, credem că Lyten va permite producătorilor de automobile să execute cu mai multă încredere foile de parcurs de electrificare anunțate.”

Lyten spune că are mai mult de 260 de brevete eliberate sau în așteptare pentru tehnologii conexe. Compania subliniază că tehnologia bateriilor LytCell este potrivită nu numai pentru mașinile electrice, ci și pentru vehiculele comerciale electrice, aeronavele electrice, aerospațiale comerciale și alte aplicații.

Sursa foto: Lyten

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *