Invazia Ucrainei de către Rusia i-a determinat pe observatorii din industria auto să reducă prognozele de producție și vânzări pentru următorii doi ani, transmite CNBC. Criza a închis fabricile din Europa de Est și a provocat creșteri ale prețurilor materiilor prime deja prețioase.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Unele fabrici din Ucraina au încercat să continue producția, pe fondul invaziei. Muncitorii au fost însă nevoiți să se întrerupă de la locul de muncă pentru a fugi de focul de rachete.

În martie, S&P Global Mobility, fosta IHS Markit, și-a redus estimarea producției auto globale cu 2,6 milioane de vehicule atât pentru ​​2022, cât și pentru 2023, din cauza conflictului. Cel mai pesimist scenariu prevede că piața ar putea pierde până la 4 milioane de vehicule.

Analize Economedia

auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania

Se estimează că producția auto europeană va scădea cu aproximativ 9% – adică aproximativ 1 milion de mașini.

O parte din scădere va fi cauzată direct de pierderea vânzărilor de mașini în Rusia și Ucraina, daraceste țări, împreună, formează o mică cotă din piața auto globală – aproximativ 2% din total în 2021.

Îngrijorarea mai mare este declanșată de penuria de materiale și piese care afectează deja producătorii de automobile europeni și, avertizează raportul, s-ar putea răspândi pe alte piețe dacă războiul continuă.

Analiștii de credit de la S&P Global Ratings prognozează, de asemenea, că în 2022 vânzările globale de mașini vor scădea cu 2% sub nivelul din 2021. Acesta este o scădere semnificativă față de creșterea cu 4%-6% a vânzărilor pentru 2022, pe care grupul o prezisese ultima dată în octombrie 2021.

Raportul a evidențiat întreruperi ale aprovizionării cu piese auto esențiale din regiune, în special cablaje din Ucraina. De asemenea, sunt expuse riscului materiile prime – Rusia produce aproximativ 40% din paladiul brut din lume – care este folosit pentru curățarea eșapamentului vehiculelor. Regiunea este, de asemenea, un producător de nichel, care este folosit în bateriile vehiculelor electrice. Chiar și mineralele și metalele comune, cum ar fi fierul, sunt afectate.

Toate acestea sunt materiale cheie folosite la fabricarea mașinilor.