Analiză: Anual se deschid între 150-200 de noi francize în sectorul HoReCa, în România/ Valoarea investiției în astfel de francize variază între  30.000 de euro și peste 300.000 de euro

bar restaurant chelner bacsis Sursa foto: Pixabay

Anual se deschid circa 150-200 de noi francize în sectorul HoReCa, în România, potrivit unei estimări realizate de Franchwise. Valoarea investiției în astfel de francize variază între  30.000 de euro și peste 300.000 de euro, în funcție de dimensiunea restaurantului.

„Investițiile minime în sectorul HoReCa pornesc de la 30.000 – 40.0000 de euro pentru o franciză de tip insulă, de la branduri precum Hello Donuts sau de la 50.000 – 60.0000 de euro într-o locație mică a unui brand ca Bubble Waffles, de exemplu. Dacă vorbim de restaurante cu servire rapidă (QSR), bugetul necesar începe de la 100.000 de euro. Există și o zonă de restaurante cu suprafețe mai mari, peste 250-300 mp, care necesită o investiție de aproximativ 1.000 euro/mp, adică peste 300.000 euro”, a declarat Raluca Voicu, Brand Ambassador Franchwise.

Datele companiei arată că recuperarea investiției se face în general între 2,5-3 ani pentru locațiile premiu, iar atingerea pragului de rentabilitate, în 2-3 luni. Totuși, pentru un bun management financiar al locațiilor francizate, este recomandat să existe un fond de rezervă de 4-6 luni operaționale.

Analize Economedia

Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu

„Există afaceri care sunt în plină expansiune, precum Ted’s Coffee, Treevi Pizza, Hello Donuts, Leonidas, Simigeriile Petru sau Tucano, și care cresc cu 20-30% de la an la an în continuare. Există și afaceri/rețele care au atins maturitatea sau sunt într-o zonă de redefinire a drumului către profitabilitate”, a adăugat Raluca Voicu.

În România, pe sectorul HoReCa francizele sunt foarte vizibile, atât prin business-uri locale care au crescut prin franciză (SaladBox, Ted’s Coffee, 5 To Go), cât și prin branduri mari internaționale operate în regim de franciză (McDonald’s, KFC, Starbucks, Pizza Hut, Subway, lanțurile hoteliere).

Potrivit Franchwise, în viața unei afaceri există cel puțin un moment în care se analizează francizarea. Piața din România, comparativ cu cea extrem de competitivă din UK, continuă să se maturizeze și beneficiază încă de un potențial mare de dezvoltare, cu nișe încă neacoperite și o tendință clară de diversificare și consolidare a francizelor active local.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: