Înmatriculările de autoturisme noi au scăzut cu 50%, în luna iunie a acestui an, faţă de aceeaşi perioadă din anul anterior, în timp ce autoturismele full electrice au raportat o diminuare de 54,3% şi o cotă de piaţă de 3,7%, arată datele Direcţiei Generale Permise de Conducere şi Înmatriculări (DGPCI), prelucrate de Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA).
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
În luna iunie 2025, față de aceeași perioadă a anului trecut, conform datelor publicate de DGPCI:
- Înmatriculările de autoturisme noi sunt în scădere cu -50%, față de iunie 2024;
- Autoturismele “electrificate” au o scădere de -30%, realizând o cotă de piață de 7%, din care:
- Autoturismele mild-hibrid (MHEV) înregistrează o scădere de -29.3%, cu o cotă de piață de 28.5%;
- Autoturismele full-hibrid (FHEV) înregistrează o scădere de -34.5%, cu o cotă de piață de 17.8%;
- Autoturismele plug-in hibrid (PHEV) au o creștere de +20.6%, cu o cotă de piață de 6.7%;
- Autoturismele pur electrice (BEV) înregistrează o scădere de -54.3%, cu o cotă de piață de 3.7%;
- Vehiculele comerciale ușoare plus minibus sunt în scădere cu -45.5%, iar cele grele plus bus sunt în creșterecu +32.5%, față de luna similară a anului 2024
- Autoturismele (care reprezintă aproximativ 80% din total piață) au înregistrat, în luna iunie 2025, un volum de 10.522 unități, cu -50% mai puțin față de luna similară din 2024.
Segmentarea pe clase: În luna iunie 2025, față de aceeași lună a anului trecut, observăm o evoluție mixtă a segmentelor în care sunt încadrate autoturismele, după cum urmează:
În ceea ce privește cota de piață, segmentul SUV este pe prima poziție, cu o cotă de 55.4% în scădere cu -43.5%, urmat de Clasa C cu o cotă de 25.5%, în scădere cu -58.2% și Clasa B cu o cotă de 12.9%, în scădere cu -58.1% față de cota deținută în luna iunie a anului trecut.
În funcție de tipul de combustibil al autoturismelor înmatriculate, în luna iunie a acestui an, față de perioada similară din 2024, motorizările pe benzină înregistrează o scădere de -64.4%, ajungând la o pondere de 33.4%, în timp ce motorizările pe motorină înregistrează o scădere de -61.2%, ajungând la o pondere de 9.9%.
În ceea ce privește autoturismele echipate cu motoare mild-hibrid, acestea înregistrează, în luna iunie 2025, o scădere de -29.3%, ajungând la o pondere de 28.5% din totalul pieței de autoturisme. Este de menționat că, din totalul motorizărilor mild-hibrid, 90% sunt motorizări pe benzină, în timp ce doar 10% sunt motorizări pe motorină.
Pe de altă parte, autoturismele “electrificate“, respectiv cele electrice (care pot fi încărcate din sursă externă de electricitate – BEV și PHEV), precum și cele mild-hibrid și full hibrid (care dispun și de propulsie electrică fără încărcare din sursă externă de electricitate) dețin, în luna iunie a anului 2025, o cotă de piață de 56.7%, fiind cel mai important segment de pe piața românească, care depășește cu mult cota deținută împreună de motorizările pe benzină și motorină.
Autoturismele full electrice dețin o cotă de 3.7% din piață, în luna iunie a anului 2025, față de iunie 2024, când reprezentau 4%, în timp ce autoturismele plug-in hibrid dețin o cotă de piață de 6.7%, față de iunie 2024, când reprezentau 2.8%.
Top Mărci – ELECTRICE
Top Mărci – PLUG-IN HYBRID
Top Mărci – FULL HYBRID
Top Mărci – MILD HYBRID