Autoritatea Națională de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE) realizează controale la compania de stat Hidroelectrica, intrată recent pe piața de furnizare de energie electrică, după ce aceasta a întârziat câteva luni emiterea de facturi, au confirmat reprezentanți ai ANRE pentru Economedia. Informația a fost publicată inițial de Realitatea.
Hidroelectrica a intrat recent pe piaţa de furnizare de energie electrică, oferind cele mai mici prețuri de pe piață. Din acest motiv, numărul de clienți atrași a fost impresionant. Practic, într-o perioadă relativ scurtă, compania a ajuns de la circa 800 de locuri de consum pe segmentul casnic în anul 2019, la peste 500.000 la acest moment. În plus, în ultimele luni au avut loc schimbări dese la lege privind facturarea.
Compania a fost astfel luată pe nepregătite de afluxul mare de clienți. Drept urmare, cei care s-au mutat în ultimele luni la companie nu au primit până acum facturi. Tocmai de aceea, pe grupurile de pe Facebook ale clienților Hidroelectrica, mulți oameni se întreabă cât de mari vor fi facturile.
În decembrie, compania a anunțat că a implementat un nou sistem informatic de facturare, care integrează soluții software de ultimă generație capabile de gestionarea optimă a numărului crescut de clienți casnici și non-casnici aflați actualmente în portofoliul societății, precum și a acelora care vor dori să încheie contracte de furnizare pe viitor. Reprezentanții companiei spuneau că lucrează și la o aplicație mobilă, astfel încât clienții să își trimită indexul și să plătească facturile.