ANRE, în control la Hidroelectrica, după ce compania a întârziat câteva luni emiterea facturilor

Hidroelectrica Sursa foto: Hidroelectrica / Facebook

Autoritatea Națională de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE) realizează controale la compania de stat Hidroelectrica, intrată recent pe piața de furnizare de energie electrică, după ce aceasta a întârziat câteva luni emiterea de facturi, au confirmat reprezentanți ai ANRE pentru Economedia. Informația a fost publicată inițial de Realitatea.

Hidroelectrica a intrat recent pe piaţa de furnizare de energie electrică, oferind cele mai mici prețuri de pe piață. Din acest motiv, numărul de clienți atrași a fost impresionant. Practic, într-o perioadă relativ scurtă, compania a ajuns de la circa 800 de locuri de consum pe segmentul casnic în anul 2019, la peste 500.000 la acest moment. În plus, în ultimele luni au avut loc schimbări dese la lege privind facturarea.

Compania a fost astfel luată pe nepregătite de afluxul mare de clienți. Drept urmare, cei care s-au mutat în ultimele luni la companie nu au primit până acum facturi. Tocmai de aceea, pe grupurile de pe Facebook ale clienților Hidroelectrica, mulți oameni se întreabă cât de mari vor fi facturile.

În decembrie, compania a anunțat că a implementat un nou sistem informatic de facturare, care integrează soluții software de ultimă generație capabile de gestionarea optimă a numărului crescut de clienți casnici și non-casnici aflați actualmente în portofoliul societății, precum și a acelora care vor dori să încheie contracte de furnizare pe viitor. Reprezentanții companiei spuneau că lucrează și la o aplicație mobilă, astfel încât clienții să își trimită indexul și să plătească facturile.

Bogdan Badea, preşedinte al Directoratului Hidroelectrica, a declarat în ianuarie la Antena 3 că facturile la electricitate care au întârziat în ultimele luni nu vor veni cu teancul, aşa cum s-a speculat, ci pe rând, eșalonat. Facturile au început să fie emise și vor veni eșalonat, la interval cam de o săptămână sau o săptămână și jumătate. Cei care doresc să facă plata eșalonat, pot face acest lucru la cerere.

Potrivit lui, compania și-a propus să reia procesul de facturare odată cu trecerea la noua soluție informatică, tocmai în încercarea de a nu aglomera foarte tare clienții și de a nu îi pune în situația în care să mai facă eforturi suplimentare prin încheierea unor formulare de reeșalonare și solicitarea către noi.

Bogdan Badea anunțat că facturile Hidroelectrica pot fi plătite într-un interval destul de larg, de 45 de zile în cazul clienților casnici, respectiv de 30 de zile în cazul consumatorilor non-casnici, perioade pentru care nu sunt percepute penalități.

Plata va fi făcută în maximum 6 rate lunare, de valori egale. Pe perioada eșalonării vor fi achitate facturile curente, împreună cu ratele rezultate din cererea de eșalonare.

Aceasta va fi împărțită în maximum șase rate lunare și egale, iar fiecare transă va fi plătită împreună cu factura curentă.

Modele de cereri le regăsiți mai jos:

Sursa foto: Hidroelectrica / Facebook

Comentarii

  1. Daca se esaloneaza pe 6 luni, de ce din cererea de esalonare lipseste transa nr. 4?
    Si daca legea il obliga sa esaloneze, de ce domnul Badea prezinta esalonarea ca pe o facilitate acordata de companie, la cererea clientilor?
    Si daca mie Hidroelectrica nu mi-a mai facturat incepand cu 1 iulie, deci am 7 luni nefacturate, iar reglementarile spun ca în cazul în care furnizorul emite factura pentru o perioadă de facturare mai mare decât cea prevăzută în contract sau stabilită conform reglementărilor în vigoare, este obligat să eşaloneze la plată sumele datorate de client, pe o perioadă cel puţin egală cu perioada de facturare pentru care a fost emisă factura, cum se impaca facturarea pe 7 luni cu 6 transe de esalonare?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *