Bonapp.eco, aplicația mobilă care combate risipa punând în legătură utilizatorii și comercianții care vând alimente aproape de data expirării, se extinde la Brașov, potrivit unei informări de presă.
Startup-ul românesc se lansează cu 30 de parteneri în Brașov, inclusiv magazine alimentare, restaurante, brutării și cafenele. Aceștia includ brand-uri precum Domino’s Pizza, Glovo Express, Haplea, Hello Donuts, NoodlePack, Starbucks și Secom, precum și magazine sau restaurante locale.
Prin aplicația mobilă bonapp.eco utilizatorii pot cumpăra produse alimentare care se apropie de data expirării, la reduceri de 50% până la 80%.
Până în prezent, peste 200.000 de utilizatori au descărcat aplicația în București și Cluj-Napoca și au salvat 250 de tone de alimente de la aruncare.
40% din producţia mondială de alimente este risipită, potrivit WWF. Numai risipa alimentară reprezintă 10% din totalitatea gazelor cu efect de seră la nivel mondial. Pe lângă exacerbarea schimbărilor climatice, risipa alimentară provoacă și pierderi semnificative retailerilor. Numai în România, 2,2 milioane de tone de alimente ajung în gropile de gunoi în fiecare an, potrivit Agenției Europene de Mediu.
Până în prezent, bonapp.eco a strâns 1,4 milioane euro de la business angels și VCs. Fondatorii companiei plănuiesc o nouă rundă de strângere de fonduri în mai 2024. Noile fonduri vor continua să susțină extinderea companiei în zece orașe din România.