Cu Clubhouse în frunte, Social Audio este una dintre categoriile de aplicaţii cu cea mai mare creştere din acest an, potrivit news.ro. Popularitatea acestora a determinat companii mari, precum Facebook şi Twitter, să lanseze replici proprii.
Aplicaţiile de Social Audio au înregistrat 20 de milioane de download-uri în primul trimestru al acestui an, după estimarea făcută de Sensor Tower. Pentru că era ca şi inexistentă în trecut, nu există criteriu de comparaţie pentru creşterea acestei categorii.
Vedeta evidentă este Clubhouse, care a înregistrat aproximativ 15,3 milioane de instalări în T1. Clubhouse a avut o lună februarie extraordinară, când a crescut la 9,6 milioane de instalări, de la 2,4 milioane de instalări în ianuarie.
În martie, Clubhouse a scăzut la 2,7 milioane de instalări, menţinând numai 13% în plus faţă de luna ianuarie. Numărul total de instalări al Clubhouse este în jur de 16,4 milioane, majoritatea fiind contorizate anul acesta.
Social Audio include şi alte aplicaţii notabile, Stereo şi Spoon fiind două dintre a acestea. Stereo a avut un traseu similar cu Clubhouse anul acesta, deşi la un nivel mai mic. Aceasta a crescut de la 551.000 milioane de instalări în ianuarie la 1,5 milioane de instalări în februarie.
Ca și Clubhouse, Stereo a scăzut în martie – cu 998.000 de instalări, o scădere cu 35% faţă de luna anterioară.
Spoon este una din aplicaţiile vechi ale categoriei, existând din 2016. Aceasta nu s-a bucurat de un spike în februarie, precum Clubhouse şi Stereo, ci a crescut constant pe întreg parcursul anului trecut. Cea mai bună lună pentru Spoon a fost aprilie 2020, când a înregistrat 974.000 de instalări.
Succesul recent al aplicaţiilor de Social Media a determinat marile companii de online să înceapă dezvoltarea propriilor replici. Platformele sociale, precum Facebook, Twitter şi Reddit, văd în componenta audio o extensie a propriilor reţele.