Cel mai mare angajator din zona orașului Ineu, fabrica de componente auto Aptiv, ar urma să se închidă din luna decembrie, conform autorităților locale, citate de Agerpres.
În paralel, se fac pregătiri pentru reintegrarea cât mai multor angajați dintre cei care ar urma să fie concediați. Directorul Agenției Județene pentru Ocuparea Forței de Muncă Arad a declarat că informațiile despre închiderea fabricii au fost primite, deocamdată, pe cale neoficială.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Economedia a solicitat informații reprezentanților Aptiv și vom reveni cu noutăți, în măsura în care le primim.

Primarul orașului Ineu, Călin Abrudan, a declarat luni, pentru AGERPRES, că fabrica ar urma să se închidă după ce și-a redus activitatea în ultimii ani, iar în prezent hala de producție ar fi prea mare în raport cu numărul de angajați rămași.

Analize Economedia

calcule buget
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant

‘Din păcate, producția de la Ineu ar urma să se mute în afara Uniunii Europene. Am înțeles că nu mai este rentabil să se păstreze hala la numărul de angajați care mai sunt, pentru că se plătește o chirie foarte mare. Aptiv era cel mai mare angajator din zona Ineu, în ultimul an a avut între 800 și 1.000 de salariați. Înțeleg că o mică parte vor mai rămâne câteva luni, pentru dezinstalarea și mutarea utilajelor’, a declarat primarul.

Edilul afirmă că bugetul local va fi afectat de închiderea fabricii.

‘Fiind cel mai mare angajator, era și cel mai mare contribuitor la bugetul local. Sperăm, totuși, să compensăm această pierdere prin venirea unor noi investitori, și avem discuții avansate în acest sens. De altfel, este deja sigur că un investitor va crea 500 de locuri de muncă peste aproximativ un an, prin deschiderea unei fabrici de componente electronice’, a declarat Călin Abrudan.

El a adăugat că s-au purtat deja discuții cu autoritățile competente pentru a se reintegra cât mai repede forța de muncă în alte fabrici din zonă.

Contactat de AGERPRES, directorul Agenției Județene pentru Ocuparea Forței de Muncă Arad, Alexandru Molnar, a declarat că informațiile despre închiderea fabricii au fost primite, deocamdată, pe cale neoficială.

În acest moment, nu am primit notificarea de concedieri colective de la niciun mare angajator, dar am purtat discuții despre situația de la Ineu cu autoritățile locale. În funcție și de cererea de forță de muncă de pe piață, vom încerca reintegrarea celor care vor fi disponibilizați, dar vom organiza și cursuri de reconversie profesională, dacă va fi cazul’, a declarat Molnar.

Reprezentanții fabricii din Ineu nu au putut fi contactați pentru un punct de vedere, însă unii angajați au declarat că au fost informați despre încetarea producției și acordarea de salarii compensatorii.

La finalul lunii iunie, un alt mare angajator din Arad și-a închis fabrica. Este vorba de Astra Rail Industries, care a fost deținută de compania Greenbrier și care producea vagoane de marfă. În total, 699 de angajați au fost concediați dintre cei 777.

Conform unui comunicat transmis de Greenbrier România la acea vreme, decizia a fost influențată de mai mulți factori, printre care presiunile tot mai puternice de la nivelul industriei de profil, costurile operaționale în creștere prin comparație cu celelalte fabrici, dar și constrângerile logistice legate de vechimea unității și de mediul urban.

Compania sublinia că va continua să își consolideze operațiunile de producție la fabricile din Caracal și Drobeta-Turnu Severin.