Asociația Constructorilor de Automobile din România (ACAROM) consideră că păstrarea Impozitului minim pe cifra de afaceri – IMCA pentru companiile cu CA peste 50 milioane euro dăunează grav climatului invetitional.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Această decizie lovește puternic în toată industria auto și vă scădea competitivitatea sectorului auto national până la un nivel nesustenabil din punct de vedere investițional, transmite ACAROM într-un comunicat de presă.

Marile companii au adus și aduc investiții importante în România și efectul multiplicator al acestora în economia națională este vizibil atât prin prisma impactului direct dar și a celui indirect: producție, export, număr anagajati, inovare, responsabilitate socială, se mai menționează în comunicat.

Analize Economedia

calcule buget
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant

„Înțelegem pe deplin dificultățile țării legate de deficitul bugetar crescut dar nu putem pune recuperarea acestui deficit în sarcina companiilor care generează în Romania cifră de afaceri, care angajează direct zeci de mii de angajați și împreună cu, furnizori și clienții au dus România pe locul 6 din UE ca nivel de producție autovehicule. Să nu uitam totodată că fară cele peste 14% contribuție la PIB, 35% pondere din export național, România ar avea astăzi o evoluție puternic negativa, fiind totodată afectați și cei peste 800.000 de angajați direcți și indirecți care sunt legați de sectorul auto. Am văzut pe parcursul unei săptămâni eliminarea și mai apoi reintroducerea IMCA și în plus a fost adăugată o noua măsură fiscala – taxa pe afiliați.
Acest lucru dovedește indecizia cât mai ales impredictibilitatea mediului politico/economico/fiscal din România și va avea un impact extrem de negativ în procesul de business/investițional. Nu putem continua proiectele actuale într-un climat fiscal nepredictibil și necompetitiv. În utima perioadă s-au pierdut deja multe proiecte în sectorul auto din România și în ritmul actual de modificări fiscale nesustenabile nu vom mai putea garanta continuarea celor actuale.” a declarat Mihai Bordeanu, Președinte ACAROM.

Înființată în 1996, ACAROM este asociația reprezentativă a sectorului auto din România, cu peste 170 de companii membre printre care: DACIA, FORD Otosan, Horse, Daimler, furnizori de componente auto si servicii, universități tehnice si centre de cercetare. ACAROM este recunoscută ca asociatie a sectorului auto la nivel național, fiind asociatie de utilitate publica.
De asemenea ACAROM are recunoastere si la nivel european fiind membru asociat al Asociației Constructorilor Europeni de Automobile – ACEA (partener de discuție al Comisiei Europene si a Parlamentului European).