Asociaţia “Moldova Vrea Autostradă” (MVA) susţine că există ”serioase semne de îngrijorare” privind lucrările de pe şantierele autostrăzii A8, conducerea asociaţiei precizând că există riscul ca segmentul Leghin-Moţca, finanţat din PNRR, să nu fie finalizat la termen.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

”După cum se vede din filmările realizate din dronă şi prezentate public pe paginile de social media ale MVA, există serioase şi pe deplin justificate semne de îngrijorare cu privire la modul defectuos în care este gestionată derularea investiţiilor în loturile de autostradă din regiunea Moldovei de către Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) pe Autostrada Unirii A8”, au afirmat reprezentanţii asociaţiei.

Totodată, asociaţia civică precizează că situaţia a devenit ”cu atât mai revoltătoare” cu cât, deşi lucrările pe lotul A8 Leghin–Moţca au fost demarate încă din luna februarie, constatăm că ne aflăm în faţa unui şantier abandonat de către constructor.

Analize Economedia

România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA

”Cu atât mai grav este faptul că nu există nicio reacţie din partea beneficiarului, care este direct responsabil pentru respectarea graficului de execuţie şi buna derulare a contractului. Şantierul capătului estic al sectorului montan al A8 era în ziua de joi, 19.06.2025, într-un stadiu deplorabil din punct de vedere al mobilizării constructorului desemnat, niciun utilaj al acestuia nu era prezent pe şantier, nicio urmă de angajat al Asocierii S.C. SA&PE CONSTRUCT S.R.L. – S.C. SPEDITION UMB S.R.L. – S.C. TEHNOSTRADE S.R.L pe cei aproximativ 30 km ai lotului. Un singur cuvânt descrie cu acurateţe situaţia constatată: dezastru”, au declarat reprezentanţii MVA.

Conducerea asociaţiei consideră că ”într-o perioadă extrem de dificilă pentru România din punct de vedere geostrategic, economic şi financiar, o asemenea atitudine şi lipsă îngrozitoare de eficienţă pot fi considerate acte de sabotaj la adresa interesului şi securităţii naţionale”.

”Pierderea fondurilor din PNRR şi gradul de doar 22 la sută de absorbţie în cadrul Programului Transport la acest moment sunt uriaşe bile negre la adresa a tot ce înseamnă actul de guvernare. Domnilor din CNAIR şi Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii, sunteţi principalii vinovaţi pentru pierderea fondurilor din PNRR prin gestionarea necorespunzătoare a proiectelor de infrastructură rutieră mare pe Autostrada Unirii A8. În al 12-lea ceas, treziţi-vă şi faceţi-vă treaba”, adaugă reprezentanţii Asociaţiei ”Moldova vrea Autostradă”.