Autoritatea de reglementare a concurenței din Regatul Unit a lansat o investigație privind vânzarea de bilete la concertele de anul viitor în care se reunește trupa britanică Oasis, inclusiv modul în care a fost utilizată „tarifarea dinamică”, transmite BBC.
Autoritatea pentru concurență și piețe (CMA) investighează dacă platforma de vânzare a biletelor Ticketmaster a încălcat legislația privind protecția consumatorilor.
Stabilirea dinamică a prețurilor a însemnat că pe Ticketmaster, unde biletele pentru turneul de reunire au fost vândute inițial, prețurile au crescut în funcție de cerere.
Ancheta va examina dacă: Ticketmaster s-a angajat în practici comerciale neloiale; cumpărătorii au primit informații clare care să le explice faptul că biletele ar putea fi supuse unor creșteri de prețuri; oamenii au fost puși sub presiune pentru a cumpăra bilete într-o perioadă scurtă de timp.
Ancheta CMA vine în urma criticilor fanilor Oasis cu privire la prețurile dinamice din ultima săptămână.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
Mulți au spus că au ajuns să plătească mult mai mult decât se așteptau pentru bilete la turneul trupei de anul viitor – până la 350 de lire sterline pe bilet, cu aproximativ 200 de lire sterline mai mult decât fusese anunțat.
Și trupa a criticat sistemul, spunând: „Trebuie să fie clar că Oasis lasă deciziile privind biletele și prețurile în întregime la latitudinea promotorilor și a managementului lor.”
CMA, care este un departament guvernamental independent, a declarat că se află în „stadiul inițial al investigației sale”.
Organismul a declarat că va intra în contact cu Ticketmaster și va aduna „dovezi din diverse alte surse”, care ar putea include managementul trupei și organizatorii de evenimente.
CMA a declarat: „Nu ar trebui să se presupună că Ticketmaster a încălcat legislația privind protecția consumatorilor. CMA va analiza, de asemenea, dacă este oportun să investigheze comportamentul oricărei alte persoane în legătură cu această problemă”.
Sursa foto: Fabio Diena | Dreamstime.com