Discuțiile despre modificarea traseului Autostrăzii A 13 Brașov-Bacău în zona localităților Sânpetru, Hărman și Prejmer au continuat în ultimele zile între reprezentanții Companiei Naționale de Investiții Rutiere (CNIR) și primarii comunelor brașovene Hărman, Sânpetru și Prejmer.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Întâlnirile de lucru și verificările în traseu au avut loc, după ce, în urmă cu două săptămâni, la ședința convocată de către Consiliul Județean Brașov, a fost prezentată necesitatea reconfigurării variantei inițiale de traseu pentru a facilita realizarea unui obiectiv de importanță strategică în zona localității Sânpetru, precizează CNIR.

Astfel, echipa CNIR, alături de Prestatorul care realizează Studiul de Fezabilitate și reprezentanții autorităților locale din cele trei comune, au analizat cele mai bune soluții pentru protejarea comunităților locale de pe traseul autostrăzii și au urmărit în teren posibilele constrângeri precum : halda de cenușă, spitalul și aerodromul din Sânpetru, dar și zona protejată din zona Dealului Lempeș. Pentru a respecta cerințele de mediu, în zona Dealului Lempeș, se analizează proiectarea unui tunel cu o lungime cuprinsă între 400 și 600 de metri.

Analize Economedia

om robot industria automotive
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie

În următoarea perioadă, specialiștii CNIR, alături de reprezentanții firmei care elaborează Studiul de Fezabilitate vor avea întâlniri de lucru în județul Covasna, la Consiliul Județean și cu reprezentanții primăriilor de pe traseu.

Detalii tehnice A 13 Brașov-Bacău

Autostrada strabate 3 judete dupa cum urmează:
• județul Brasov – situat în partea centrală a țării, este străbătut de cursul mijlociu al râului Olt.
• județul Covasna – situat în partea centrală a țării, în zona de curbură a Carpaților, este străbătut de râul Olt și de afluentul acestuia, râul Negru.
• Județul Bacău – situat în estul țării, cu cea mai mare desfășurare în bazinul Trotușului, cuprinde în teritoriul său versantul estic al Carpaților Orientali (V) și Colinele Tutovei (E).

Traseul autostrăzii va avea punctul de început la km 0, la intersecția cu DN1, in apropierea localității Codlea (județul
Brașov), iar punctul de final la km 160+000, la intersecția cu DN2, in apropierea localității Răcăciuni (județul Bacău)

Valoare Contract: 81.208.055,73 RON

Durata Contract

Perioada studiu de fezabilitate si servicii conexe: 28 luni

Perioada monitorizare geotehnica etapa 2: 36 luni

Perioada monitorizare geotehnica si asistenta tehnica pe perioada de proiectare si executie a lucrarilor etapa 3: 60 luni

Perioada totala contract: 125 luni

Caracteristici tehnice

– Lungime 164 Km
– Noduri rutiere – nod cu DN1
– nod A3
– nod cu DN13
– nod cu DJ112
– nod cu VO Sfantu Gheorghe
– nod cu DN11
– nod cu DN11C
– nod cu DN11
– nod (lemnia)
– nod DN2

Stadiul contractului de servicii

În data de 23.12.2023 a fost predat de către Prestator “Raportul privind activitatea de cercetare și verificare a terenului de muniția rămasă neexplodată”
Stadiul investigațiilor geotehnice: la data de 18.03.2025 erau realizate foraje în lungime de aproximativ 5600 m.