Bilanțul: Peste 55.000 de comercianți, producători și importatori de băuturi s-au înregistrat în platforma SGR, din 80.000 de companii

plastic-bottle-640x400

RetuRO Sistem Garanție-Returnare S.A., administratorul Sistemului de Garanție-Returnare (SGR), anunță că până la data de 28 februarie 2023 și-au activat conturile de utilizatori în platforma online un număr de peste 55.000 operatori economici. Dintre aceștia, 23.145 au finalizat înregistrarea conform procedurii prevăzute de lege, potrivit unui comunicat al companiei.

Din estimările RetuRO, în total trebuiau să se înregistreze 80.000 de companii. Deși termenul legal de înregistrare s-a încheiat, platforma rămâne deschisă pentru finalizarea procedurii sau pentru înregistrări viitoare.

RetuRO face un apel către companiile care se află în stadii intermediare de înregistrare dar și către cele care, încă, nu au inițiat acest proces, să parcurgă în zilele următoare toți pașii necesari și să finalizeze cât mai rapid procedura de înregistrare. De asemenea, toți agenții economici vizați care își încep activitatea după 28 Februarie 2023, trebuie să se înregistreze în baza de date a SGR.

În cazul comercianților, aceștia trebuie să înregistreze în platformă punctele de vânzare și să înscrie datele referitoare la produsele vândute  în anul 2022 și estimarea pentru anul în curs, apoi să semneze Formularul Standard de Înregistrare, care marchează finalizarea procedurii de înregistrare.

În cazul producătorilor, după activarea contului, aceștia trebuie să înscrie: numărul de unități de ambalaje SGR și greutatea aferentă a ambalajelor, exprimată în kilograme, introduse pe piața națională în anul 2022, defalcate pe fiecare lună, categorii de produse conținute, tip de material pe subcategorii, inclusiv culoarea materialului (pentru plastic) și dacă plasticul conține barieră de oxigen (în principal pentru produsele alcoolice), volumul (număr de mililitri) pe unitate de ambalaj. 

Numai după ce au fost furnizate toate informațiile menționate mai sus, va fi posibilă parcurgerea următoarelor etape ale procedurii de înregistrare, generarea și semnarea Formularului Standard de Înregistrare, pentru a finaliza înregistrarea.

Transmiterea corectă a acestor informații este foarte importantă pentru a permite administratorului SGR să implementeze unul din cele mai ambițioase proiecte de economie circulară din România, menit să susțină țara noastră în atingerea țintelor de colectare și reciclare a ambalajelor stabilite la nivel european și să facă România mai curată.  

Sistemul Garanție-Returnare trebuie să  devină  funcțional, conform legii, începând cu 30 noiembrie 2023, iar consumatorii vor putea să returneze în magazine ambalajele din plastic, sticlă sau metal pentru băuturi. SGR reprezintă un sistem în care românii vor plăti o garanție de 0,50 RON atunci când vor cumpăra o băutură îmbuteliată (apă, băuturi răcoritoare, bere, cidru, vin, băuturi spirtoase) de la un comerciant. Sistemul se aplică pentru ambalaje primare nereutilizabile cu volume cuprinse între 0,1 l şi 3 l inclusiv. După golirea ambalajului, consumatorul va trebui să îl aducă într-unul dintre punctele de returnare organizate de comercianți în cadrul magazinelor. În schimbul ambalajului golit de conținut, consumatorul va primi înapoi, pe loc, valoarea garanției plătite inițial, fără a fi condiționat de prezentarea bonului fiscal. 

Sursă foto: Pexels

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *