Numărul total de tranzacţii înregistrat, vineri, de „Black Friday”, a fost de aproximativ 165.000, până la ora 8:13, cu o valoare tranzacţionată de circa 98 milioane de lei, conform datelor publicate în timp real de către procesatorul de plăţi, PayU România.
Potrivit sursei citate, în „Minutul de aur” (7:34) au fost raportate 7.150 de tranzacţii, în timp ce valoarea medie a coşului de cumpărături se situează la 589 de lei.
În ceea ce priveşte numărul de tranzacţii cu cardul salvat, acesta a fost de 135.000, echivalentul a 82% din total. Valoarea tranzacţiilor achiziţionate cu cardul salvat a fost, în intervalul de referinţă, de 71 milioane de lei.
Datele PayU România arată că categoria de produse preferată de către români, cu ocazia „Black Friday 2022”, este Electro IT – cu electrocasnice mici şi mari, laptopuri, TV, audio-video şi telefoane.
Alte categorii cu creşteri mari sunt: băuturile, parfumurile şi produsele de îngrijire personală, jucării şi articole pentru copii.
De asemenea, în Top 3 tranzacţii efectuate până la ora 8:13 se află: Industria de IT&C (locurile 1 şi 3) – cu tranzacţii în valoare de 38.888 lei, respectiv 30.295 lei, şi Industria de eTail (locul 2) – cu suma de 36.295 lei.
O analiză realizată de Frames scoate în evidenţă faptul că „Black Friday 2022” va genera, în România, încasări de peste 400 milioane de euro, după ce anul trecut, ediţia cu numărul 11 a evenimentului a înregistrat vânzări de aproximativ 350 de milioane de euro.
În ceea ce priveşte valoarea medie a coşului de cumpărături, în online, aceasta va trece de nivelul de 500 de lei, faţă de 450 de lei, cât a fost anul trecut, asta şi pe fondul scumpirii produselor, nu neapărat a dorinţei românilor de a cumpăra mai mult.
Companiile din zona de retail (fashion, IT&C, bricolaj, beauty, food etc.), cu care compania de consultanţă Frames colaborează susţin că în preferinţele vânzărilor de “Black Friday 2022” se vor afla produsele de îmbrăcăminte şi încălţăminte, alături de cele din zona de Beauty.
În 2021, piaţa comerţului electronic din România a fost estimată la 6,2 miliarde de euro, în creştere cu 11% faţă de 2020, vânzările de la nivel local reprezentând jumătate din totalul realizat la nivelul Europei de Est, potrivit unui studiu Ecommerce Europe şi EuroCommerce. Previziunile pentru 2022, pe acest segment de vânzări, arată o valoare de peste şapte miliarde de euro.
În România, ziua de „Black Friday 2022” a fost stabilită pentru data de 11 noiembrie, moment în care marea majoritate a retailerilor lansează oferte speciale.
Cu toate acestea, în prezent, există companii, precum Flanco, Orange, Altex şi Media Galaxy, care au dat deja startul reducerilor, pe care le vor oferi timp de mai multe săptămâni, se menţionează în cercetarea analiştilor Frames.