SAMEDAY, compania de curierat care a introdus livrarea în easybox pe piața din România, a anunțat investiții de peste 80 de milioane de euro în 2025 dedicate tehnologiei, dezvoltării regionale, consolidării capacității operaționale și extinderii rețelei easybox.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
Investițiile vin în contextul unei creșteri de 20% a veniturilor companiei în primele nouă luni ale anului, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. Astfel, compania este pregătită să proceseze în centrele de sortare până la 1 milion de colete pe zi în perioada Black Friday, când se estimează o creștere de aproximativ 70% a volumelor față de o perioadă obișnuită.
„Sezonul cumpărăturilor care debutează cu cel mai mare eveniment de reduceri al anului, Black Friday, aduce întotdeauna o creștere semnificativă a volumelor, precum și o complexitate ridicată a livrărilor. Toate investițiile și eforturile făcute de noi în extinderea rețelei de livrare în afara casei, în capacitatea de procesare și livrare a comenzilor, dar și în soluții tehnologice de ultimă generație ne-au pregătit să susținem partenerii din e-commerce. În același timp, îmbunătățirile constante aduse aplicației SAMEDAY îi ajută pe clienți să gestioneze mai simplu comenzile”, spune Lucian Baltaru, CEO SAMEDAY Group.

250 de milioane de euro investiți în ultimii 5 ani.
Anul 2025 a adus cel mai mare buget de investiții din ultima perioadă, reprezentând 30% din totalul investițiilor realizate din 2020 și până în prezent. Prin extinderea capacității logistice, SAMEDAY este pregătit să sorteze un număr record de colete, performanță posibilă datorită celor trei hub-uri din București, Sibiu și Brașov, dar și a rețelei logistice extinse și modernizate. În ultimele luni, compania a inaugurat cinci noi centre logistice și un centru dedicat coletelor agabaritice în vecinătatea hub-ului central Rudeni, fiecare dotat cu sisteme automate de ultimă generație.
Mai mult, compania și-a reafirmat angajamentul de a sprijini pe termen lung dezvoltarea afacerilor din e-commerce și extinderea acestora la nivel regional. Recent, SAMEDAY le oferă utilizatorilor posibilitatea de a trimite colete în orice țară din Uniunea Europeană, serviciu disponibil atât pentru companii, cât și pentru persoane fizice, direct din platforma web sau aplicația mobilă.
Livrări în afara casei
Capacitatea rețelei easybox a crescut cu peste 20% în Romania și a ajuns la mai mult de 7.700 de puncte active în regiune. În același timp, compania a extins și rețeaua SAMEDAY Point, care completează experiența livrărilor la easybox și oferă capacitate suplimentară în zonele cu cerere ridicată pentru livrări în proximitatea casei sau a biroului. Numărul acestor puncte s-a dublat, ajungând la aproape 1.600 la nivel regional.

Extinderea rețelei și investițiile realizate fac parte din strategia SAMEDAY de a oferi flexibilitate, proximitate și predictibilitate în livrări, elemente esențiale pentru partenerii din zona de e-commerce, mai ales în perioadele de vârf precum Black Friday.
Extinderea rețelei a fost susținută, numai în ultimul an, prin investiții de peste 20 de milioane de euro în dezvoltarea infrastructurii out-of-home. La nivel național, există un locker SAMEDAY la aproximativ 3.500 de locuitori, iar distanța medie de mers pe jos până la un easybox este de 6 minute, reducându-se la 4 minute în București.
În România, cea mai aglomerată zi de livrări din an este așteptată să fie 10 noiembrie, iar în perioada campaniei se estimează că vor fi livrate peste 4 milioane de colete doar la easybox.
Aplicația SAMEDAY
70% dintre utilizatorii din România consideră aplicația ca fiind cea mai performantă soluție de gestionare a livrărilor, datorită interfeței intuitive și funcțiilor multiple: prelungirea termenului de păstrare în easybox, actualizarea termenului de livrare, trimiterea unui colet către o altă persoană, plata rambursului din aplicație prin Apple Pay, Google Pay, eMAG Pay, redirecționarea coletului către un easybox sau altă adresă.
SAMEDAY App a depășit 4 milioane de descărcări în 2025, consolidându-și poziția ca una dintre cele mai utilizate aplicații din țară. În plus, pentru consolidarea prezenței internaționale, în luna iulie a fost lansată aplicația SAMEDAY Ungaria, iar in luna octombrie anul acesta a fost lansată aplicația SAMEDAY Bulgaria. Totodată, un studiu recent arată că SAMEDAY se află în topul celor mai populare aplicații, alături de ChatGPT, WhatsApp și TikTok.
În România, pentru a gestiona eficient volumul ridicat de comenzi din perioada de vârf, SAMEDAY a extins echipa de curieri și a suplimentat personalul din hub-uri cu peste 60% față de perioadele obișnuite, numărul de curieri disponibili în Black Friday ajungând la 3.500 de persoane. În plus, numărul mașinilor dedicate transportului de colete între hub-uri și agenții a crescut la peste 500, iar programul de lucru al depozitelor a fost prelungit pentru a susține eficient fluxurile ridicate.
