Astra Arad va întrerupe livrarea tramvaielor noi și va acționa în judecată Primăria Capitalei dacă tramvaiele noi nu vor circula de 1 decembrie, Ziua Națională a României, a anunțat Valer Blidar, patronul producătorului care a livrat deja 13 unități din comanda de 100 de tramvaie noi.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Blidar a explicat vineri, la B1TV, că tramvaiele noi pentru București din gama Imperio Metropolitan de 36 de metri lungime respectă caietul de sarcini, au omologare de la instituții europene recunoscute, iar cele mai importante componente sunt originale Germania, marca Siemens, mai ales cele 4 motoare.

Ultimatumul producătorului către PMB vine după ce, în urmă cu o săptămână, Comisia de recepție a solicitat Autorității Feroviare Române din subordinea Ministerului Transporturilor să clarifice „cu celeritate și fără echivoc” dacă tramvaiele noi Astra Imperio Metropolitan București 2021 sunt sau nu omologate (detalii aici).

Analize Economedia

studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie
industrie forta de munca somaj industrial uzina fabrica manufactura muncitor muncitor necalificat

Valer Blidar a afirmat: „De la asociatul nostru din China, CRRC luăm doar aerul condiționat, atât, pe care îl luam oricum din Germania, de la aceeași firmă doar că în loc de 120.000, acum îl luăm direct cu 60.000, de la același producător. Aerul condiționat nu este un element critic, nu ține de siguranța circulației. Toate elementele (n.r boghiuri, frâne, roți) sunt din Germania. Dacă Primăria nu acceptă tramvaiele vom întrerupe fabricația, ne vom judeca, vom aduce experți din Elveția, Germania, din afară să nu poată fi suspectați de corupție și cred că vom câștiga. Eu știu ce produs face. Tramvaiul pentru București a fost prezentat de Siemens acum două luni la Expoziție la Berlin doar că e vopsit altfel (n.r Expoziția InnoTrans)”.

Întrebat ce se întâmplă dacă la sfârșitul lunii nu circulă tramvaiele (așa cum estima Primarul General, Nicușor Dan), Blidar a răspuns: „Domnule, dacă nu circulă la 1 Decembrie noi nu mai livrăm și ne judecăm”. Publicația Club Feroviar a arătat, vineri, că AFER a transmis PMB confirmarea omologării tramvaielor Astra pentru București.

Patronul Astra Arad a acuzat comisia de licitație din mandatul Gabrielei Firea de trucarea procedurii, fapt confirmat prin decizia definitivă a Curții de Apel București. În plus, Municipalitatea plătește de la buget corecții de aproape 90 de milioane de lei, 10% din valoarea contractului din cauza nerespectării procedurilor de atribuire.