Grupul auto german Bayerische Motoren Werke AG a anunţat marţi că a livrat un număr total de 2,4 milioane de vehicule în 2022, cu 4,8% mai puţine decât în 2021, în condiţiile în care blocajele de pe lanţurile de aprovizionare provocate de carantina din China şi războiul din Ucraina au afectat livrările, transmite agenția Reuters, citată de Agerpres.
Marca principală BMW a vândut 2,1 milioane de vehicule în 2022, în scădere cu 5,1% faţă de recordul de 2,2 milioane de vehicule vândute în 2021. De asemenea, marca MINI a vândut 292.923 de vehicule, în scădere cu 3%.
Totuşi, în ultimul trimestru al anului trecut livrările grupului BMW au crescut cu 10,6%, pe măsură ce blocajele de aprovizionare au fost eliminate. În plus, BMW a livrat anul trecut 215.755 vehicule BMW şi MINI complet electrice, în creştere cu 107,7% comparativ cu 2021.
“Suntem încrezători că putem construi pe acest succes în 2023, pe măsură ce continuăm să vedem o cerere deosebit de mare pentru modelele noastre electrice”, a declarat directorul de vânzări de la BMW, Pieter Nota.
La nivel regional, vânzările BMW în China au scăzut cu 6,4% pe ansamblul anului trecut, dar au crescut cu 12,7% în ultimul trimestru din 2022. BMW susţine că a înregistrat evoluţii similare pe pieţele din Europa şi SUA.
Constructorul auto german a mai anunţat marţi că va face tranziţia la un model de vânzări direct pe 24 de pieţe din Europa, în cadrul căruia agenţii vor acţiona ca reprezentanţi de vânzări, în ideea de a ajunge la un nou sistem de vânzări orientat spre client. Automobilele marca MINI vor fi vânduta via acest model din 2024, iar marca BMW va urma începând din 2026.