Boeing a livrat miercuri primul său 787 Dreamliner din mai 2021, acesta reprezentând un moment de referinţă după problemele de producţie a avionului cu fuselaj larg, cu care s-a confruntat producătorul american de aeronave în ultimul an, transmite agenția Reuters, citată de News.ro.
American Airlines a declarat că a preluat primul său Boeing 787 Dreamliner din aprilie 2021, informaţie care a dus la creşterea preţului acţiunilor operatorului aerian cu 4,5%.
Directorul general al American Airlines, Robert Isom, a reiterat într-o postare pe Instagram că operatorul aerian se aşteaptă să primească nouă avioane 787 în 2022.
Boeing a confirmat miercuri că şi-a reluat livrările în urma ”activităţilor de analiză inginerească amănunţită, verificare şi refacere, pentru a se asigura că toate avioanele respectă specificaţiile stricte şi cerinţele de reglementare ale Boeing”.
Acţiunile Boeing au crescut cu 3,3% în urma informaţiilor.
Reuters a scris pentru prima dată luni că Administraţia Federală a Aviaţiei (FAA) a deschis calea pentru livrarea primului avion.
Luna trecută, FAA a aprobat planul de inspecţie şi modernizare al Boeing, necesar pentru a îndeplini standardele de certificare.
În urma a două prăbuşiri fatale de avioane 737 MAX, în 2018 şi 2019, FAA s-a angajat să examineze mai îndeaproape Boeing şi să îi delege mai puţine responsabilităţi pentru certificarea aeronavelor. În septembrie 2020, FAA a declarat că investighează defecţiunile de fabricaţie ale unor avioane 787.
Boeing are aproximativ 120 de avioane 787 care aşteaptă să fie livrate.
FAA a spus că ”va inspecta fiecare aeronavă înainte să fie eliberat un certificat de navigabilitate şi autorizarea livrării”.
De obicei, FAA deleagă producătorului autoritatea de aprobare a avioanelor dar, în unele cazuri, cum ar fi 737 MAX, aceasta şi-a păstrat responsabilitatea pentru aprobarea fiecărui avion nou.
Directorul general al Boeing Commercial Airplanes, Stan Deal, le-a spus angajaţilor, într-un e-mail văzut de Reuters, că producătorul de avioane ”va continua să-şi ia timpul necesar pentru a se asigura că fiecare avion îndeplineşte cele mai înalte standarde de calitate”.
American Airlines are în comandă alte 42 de avioane 787. În ianuarie, Boeing a raportat costuri de 3,5 miliarde de dolari din cauza întârzierii livrărilor de avioane 787 şi a concesiunilor făcute clienţilor şi costuri anormale de producţie de un miliard de dolari, care decurg din defecte de producţie şi reparaţii şi inspecţii aferente.