CEO-ul Bosch, Stefan Hartung, se așteaptă ca deficitul de cipuri să se ușureze semnificativ în a doua jumătate a acestui an, a spus el la o conferință de presă de joi, adăugând că speră ca afacerile să poată funcționa normal până în 2023.
Cel mai mare furnizor de componente de automobile din lume, care produce și bunuri de uz casnic și sisteme energetice, printre alte produse, a raportat în date preliminare că veniturile sale în 2021 au depășit nivelurile de dinainte de pandemie, totalizând 78,8 miliarde de euro. Marja EBIT a fost de 4%, în creștere față de 2,8% cu un an mai devreme.
Însă divizia sa de soluții de mobilitate, care cuprinde segmentul de componente pentru automobile care aduce cea mai mare parte a veniturilor Bosch, a înregistrat o creștere mai slabă, în parte din cauza lipsei de cipuri.
„Anul trecut am simțit foarte clar că nu avem suficiente cipuri pentru a face față cererii”, a spus Hartung. “Acest lucru va deveni mai bun în 2022, în mod semnificativ în a doua jumătate. Sperăm că în 2023 vom putea lucra în ritmul pe care ne dorim”.
Bosch se așteaptă ca, în 2022, economia globală să crească cu între 4% și 4,5%, față de aproximativ 5,5% în 2021. În ciuda progresului impresionant obținut cu ajutorul vaccinărilor în multe țări, compania se așteaptă ca pandemia de Covid-19 să afecteze puternic societatea și economia și în anul 2022. În plus, blocajele constante în aprovizionare și creșterea prețurilor la materiile prime, produsele primare și transporturi vor avea un impact puternic asupra economiei globale și vor afecta activitatea multor sectoare, în special în industria auto. Și creșterea pronunțată a inflației în multe sectoare și regiuni afectează perspectivele. Cu condiția ca mediul de afaceri să nu fie afectat în continuare, Grupul Bosch se așteaptă la o creștere a vânzărilor în 2022 și obținerea unei marje operaționale cel puțin egale cu cele din anul anterior
Grupul Bosch este prezent în România de 27 de ani și are aproximativ 8.160 de angajați în cinci entităţi. În 2020, Bosch a înregistrat vânzări de 448 milioane de euro pe piața din România.