Primarul Capitalei Nicuşor Dan a anunţat că începând de joi el este cel care va semna avizele de circulaţie pentru planurile urbanistice zonale şi autorizaţii de construire, iar comisia tehnică de circulaţie va avea un rol consultativ, transmite News.ro. Avizul de circulație este un document obligatoriu pentru orice proiect imobiliar din București, iar până acum era eliberat de o comisie din primărie.
Practic, prin această schimbare Nicușor Dan centralizează decizia legată de dezvoltarea urbanistică a Bucureștiului.
Decizia lui Nicușor Dan a venit după scandalul din jurul proiectului imobiliar realizat de One United pe Șoseaua Progresului.
”Începând de azi voi semna eu avizele de circulaţie pentru PUZ-uri, PUD-uri şi autorizaţii de construire, iar comisia tehnică de circulaţie va avea un rol consultativ”, anunţă Primarul Capitalei.
În opinia sa, Comisia tehnică de circulaţie a dat de multe ori avize pentru proiecte ilegale ale sectoarelor fără să verifice contextul juridic, ci doar existenţa unor studii de trafic, edilul dând ca exemplu PUD One Cotroceni.
”Cu studiile de trafic e o altă problemă, toate spun că toate investiţiile sunt posibile”, spune Nicuşor Dan. El afirmă că va exista în curând un model de trafic în care vor fi verificate studiile de trafic. ”Şi în felul acesta vom respinge în sfârşit proiectele care aglomerează”, a mai spus primarul Capitalei.
Context
Primarul general Nicușor Dan a anunțat săptămâna procese pentru a bloca construcția a 5 blocuri-turn pe Șos Progresului, după ce primarul Cristian Popescu Piedone și Consiliul Local Sector 5 au ignorat apelul său și au introdus pe ordinea de zi, respectiv au adoptat, Planul urbanistic de detaliu (PUD) pe care-l consideră „nelegal”.
Primarul Capitalei a anunțat care sunt pașii juridici pe care îi va urma pentru a nu fi construite blocuri-turn, două dintre ele de 35 de etaje, pe terenul de 45.000 mp de la intersecția Șos Progresului cu Calea 13 Septembrie, o fostă zonă industrială în perioada comunistă.
La acel moment, Nicușor Dan a spus că ”orice PUD, orice documentaţie de urbanism şi uneori şi autorizaţie de construire trebuie să aibă un aviz de circulaţie. Instituţia noastră, Primăria Municipiului Bucureşti, a dat un aviz de circulaţie în august 2023 pentru acest proiect pe care eu l-am retras azi. Proiectul nu mai are aviz de circulaţie, nu mai poate să fie votat mâine”.
Potrivit edilului general al Capitalei, avizul este semnat de directorul Direcţiei Transporturi şi Sistematizarea Circulaţiei din Primăria Capitalei, iar în calitate de superior ierarhic al acestuia îl poate retrage.
În replică, dezvoltatorul proiectului din Soseaua Progresului, One United Properties, a transmis marţi că demersul său este ”congruent” cu solicitările absolut legitime ale oricărei comunităţi locale, în ciuda neîntreruptelor forme de hărţuire la care suntem supuşi. ”Vom folosi toate pârghiile instituţionale aflate la dispoziţie pentru a ne proteja dreptul de a asigura locuri de muncă, de a stimula antreprenorii locali şi de a vira sume substanţiale către bugetele administraţiei centrale şi locale”, mai transmit reprezentanţii dezvoltatorului, potrivit News.ro.