Transportul în comun din București se scumpește puternic de la 1 august, atât la metrou, cât și la STB. O călătorie cu autobuzul va costa acum 3 lei, față de 1,3 lei în prezent, în timp ce și călătoria cu metroul va ajunge la 3 lei, de la 2,5 lei în prezent. Societatea de Transport București și Metrorex explică această scumpire prin faptul că tarifele nu au mai crescut din 2008, respectiv 2014.
Aceste scumpiri vin în contextul în care Ministerul Transporturilor anunță că, de la 1 august, Metrorex și STB își armonizează oferta comercială, ca un prim pas spre integrarea transportului în comun din București și zona metropolitană.
Acum biletele comune oferă acces pentru 90 minute în rețeaua supraterană, împreună cu un acces la rețeaua de metrou.
Prețul biletelor va crește astfel:
În cazul STB, o călătorie, de pildă, crește de la 1,3 lei la 3 lei (sau 10 bilete pot fi achiziționate cu 25 lei). În cazul metroului, prețul unei călătorii crește de la 2,5 lei la 3 lei.
O călătorie cu metroul sau transportul în comun terestru va costa 3 lei, iar un bilet comun STB / Metrorex va fi 5 lei.
Pentru suma de 5 lei, un călător va beneficia de o călătorie cu metroul și 90 de minute în transportul în comun terestru.
Un abonament de 24 de ore va costa 8 lei, iar abonamentul comun STB / Metrorex pentru 24 de ore va fi 14 lei.
Noutatea la abonamentele de 24 și 72 de ore este că acestea vor fi chiar 24 de ore de la momentul emiterii. Se elimină noțiunea de abonament „de zi” care, cumpărat la ora 18:00, de pildă, era valabil doar 6 ore din acea „zi”.
Ambele societăți introduc și opțiuni favorabile pentru companiile care doresc să își susțină angajații să folosească transportul în comun.
Vor exista abonamente de o lună, 6 luni și 12 luni. Prețurile lor vor fi de 80 de lei separat pentru fiecare dintre rețele (140 de lei în comun STB / Metrorex), 400 de lei (700 de lei în comun STB / Metrorex), respectiv 700 de lei (1.200 de lei în comun STB / Metrorex).
STB menționează că aceasta este prima actualizare a tarifelor de călătorie din 2008. Iar la metrou, ultima ajustare a prețurilor a fost în 2014.
Totodată, potrivit celor două companii, „încasările suplimentare generate de această măsură se vor reflecta direct în condițiile de călătorie – prin investițiile pe care cele două companii le vor putea efectua”.