Primăria Sectorului 4 anunță că îşi asumă realizarea noului pasaj pietonal subteran care să facă legătura între staţiile de metrou Piaţa Unirii 1 şi Piaţa Unirii 2, precum şi lucrarea de interconectare a liniei de tramvai între Piaţa Sfântul Gheorghe şi Piaţa Unirii, a declarat , sâmbătă, primarul Daniel Băluţă, transmite Agerpres.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Amintim că Asociația Metrou Ușor avertiza că Bucureștiul este pe cale să facă o enormă greșeală strategică prin nerealizarea legăturii directe tramvai-metrou la Piața Unirii.

„Piaţa Unirii trebuie să se transforme într-un nod intermodal de transport care să conecteze transportul public de suprafaţă cu cel subteran, mai exact tramvaiul cu metroul, aşa cum am arătat că se poate la Eroii Revoluţiei. Aşa cum probabil ştiţi deja, PUZ-ul necesar conectării liniei de tramvai între Piaţa Unirii şi Piaţa Sfântul Gheorghe nu a trecut de Consiliul General şi va fi refăcut, pentru că, în varianta actuală, PUZ-ul nu reglementează complet transportul public din Piaţa Unirii. (…) Nici eu, personal, nu eram de acord cu acest PUZ pentru că, spre exemplu, nu lua în calcul necesitatea construirii unui nou pasaj pietonal subteran care să facă legătura între staţiile de metrou Piaţa Unirii 1 şi Piaţa Unirii 2, în condiţiile în care se ştie că actualul tunel face faţă cu greu transbordării călătorilor de la o staţie la alta”, a declarat Daniel Băluţă, în conferinţă de presă.

Analize Economedia

calcule buget
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant

Primarul a adăugat că Sectorul 4 va face studiul de fezabilitate şi lucrările pentru acest pasaj, dar şi pentru interconectarea liniei de tramvai între Piaţa Sfântul Gheorghe şi Piaţa Unirii.

„Acesta este foarte important pentru noul PUZ al zonei care, odată ce va fi aprobat de Consiliul General, va fi punct de plecare pentru proiectul tehnic, pe care tot noi, cei de la Sectorul 4, îl vom face. Practic, pe lângă refacerea planşeului Unirii, Sectorul 4 şi asumă atât realizarea noului pasaj pietonal subteran pentru metrou, însemnând studiile fezabilitate, proiect tehnic şi execuţie efectivă a lucrării, dar şi interconectarea liniei de tramvai între Piaţa Sfântul Gheorghe şi Piaţa Unirii, constând în realizarea proiectului tehnic şi execuţia propriu zisă”, a menţionat Băluţă.

De asemenea, el a arătat că odată ce aceste investiţii vor fi finalizate, „tramvaiul şi metroul vor fi conectate după modelul care deja funcţionează la Eroii Revoluţiei: prin scări, lifturi şi escalatoare, astfel încât oamenii care ajung cu tramvaiul în Piaţa Unirii să poată ajunge la metrou în subteran către refugiul staţiei de tramvai şi invers”.

„Poate părea dificil, însă este clar că o astfel de facilitate va încuraja utilizarea transportului public, va creşte gradul de siguranţă al călătorilor în Piaţa Unirii şi, nu în ultimul rând, va scurta timpii de deplasare dintr-o parte într-alta a oraşului”, a mai argumentat primarul Daniel Băluţă.