Bulgaria a ajuns la 870 km de autostradă. În urmă cu 10 ani ar fi trebuit să aibă 1.750 km

bulgaria giurgiu politia de frontiera1630423567241-giurgiupodbulgaria-S4 Sursa foto: Poliția de Frontieră

Bulgaria nu a construit mai mult de jumătate din autostrăzile pe care ar fi trebuit să le construiască acum zece ani. Aceasta este concluzia unei analize a stării autostrăzilor din Bulgaria, prezentată de ministrul interimar al dezvoltării regionale, Ivan Șișkov. Potrivit acestuia, Bulgaria are nevoie de 2.100 de kilometri de autostrăzi, iar până acum au fost construiți 870 de kilometri și au mai rămas 1.230 de kilometri, a precizat Șișkov, scrie Dnevnik, citat de Rador.

„Bulgaria nu are o strategie clară pentru proiectarea și construcția de proiecte mari de infrastructură”, a menționat el. Ministrul a subliniat că următoarele guverne ar trebui să facă o strategie în acest sens, pentru că țara este extrem de rămasă în urmă.

Ministrul a anunțat că peste 38% din autostrăzile care urmează să fie proiectate și construite în Bulgaria au un design extrem de nesatisfăcător și nicio soluție de construcție. Autostrăzile construite până în 2000 aveau puțin peste 324 de km sau 15,43% din totalul construit, arată analiza. Iar din 2000 până în 2010 s-au construit 140 km sau 6,66%. După 2010, s-au construit în total 405 kilometri sau 19,33%, din care 116 kilometri sunt pe autostrada Trakia, 30 de km pe autostrada Hemus, 123 de km pe autostrada Struma, 71 de km pe autostrada Marița, iar din autostrada Europa s-au construit 33 de km, șoseaua de centură de la Montana – 12 km, precum și două tronsoane din șoseaua de centură a Sofiei.

Analize Economedia

salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda

În acest moment, 186 de km sau 8,86% sunt în construcție, mai arată analiza conducerii interimare a Ministerului Dezvoltării Regionale. Este vorba de loturile 1, 2 și 3 de pe autostrada Hemus, de 17 km de pe autostrada Struma, de 14,5 km de pe autostrada Europa și de 87 km pe șoseaua Vidin – Botevgrad. Doar aproximativ 229 km de secțiuni de drum sau 10,9% sunt pregătite pentru proiectare. Acestea sunt segmente ale drumului Vidin – Botevgrad, ale autostrăzilor Ruse – Veliko Târnovo, Hemus și Europa, acesta din urmă fiind cel mai problematic tronson găsit ca durată de timp de echipa lui Șișkov. Un plan detaliat de dezvoltare urmează să fie aprobat săptămâna aceasta pentru partea rămasă a acestuia de la Slivnița până la șoseaua de centură din partea de nord a Sofiei.

Deja este finalizat planul de construcție detaliat și ideea de proiect a autorstrăzii de la Ruse la Biala, precum și șoseaua de centură de la Biala – două din cele trei viitoare secțiuni ale autostrăzii.

Pentru ministrul Șișkov, cea mai importantă este dezvoltarea infrastructurii rutiere în direcția nord-sud. Printre obiectivele prioritare evidențiate de ministrul bulgar al dezvoltării regionale se numără finalizarea autostrăzii Hemus – loturile 7, 8 și 9, finalizarea drumului de mare viteză Vidin – Botevgrad, tunelul de sub Petrohan, tronsonul de la șoseaua de centură a Sofiei până pe bulevardul Bulgaria, autostrăzile Struma și Ruse – Veliko Târnovo, drumul de mare viteză Veliko Târnovo – Svilengrad și autostrăzile Marea Neagră și Rila, care este legătura dintre autostrăzile Hemus, Trakia, Struma și punctul de graniță Gueșevo cu Macedonia de Nord.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: