Călătoria cu trenul se va scumpi

tren modernizat CFR Călători Sursa foto: Facebook/ Sorin Grindeanu

Se scumpește călătoria cu trenul. Noile tarife vor intra în vigoare vineri, 28 martie 2025, după ce azi acestea au fost publicate deja, printr-un ordin al ministrului Transporturilor, în Monitorul Oficial, scrie Club Feroviar.

Majorările se vor aplica la abonamentele navetiștilor, la tichetele de rezervare a locurilor, la suplimentele de vagoane de dormit și cușetă și la transportul bicicletelor.

Anterior, prin proiectul de ordin, plata tarifului de rezervare a locului la călătoria până la 40 km era opțională. Acum această prevedere a fost eliminată, deci dacă vei merge cu un tren Interregio (de exemplu IR 1621) până la Buftea vei plăti 17,50 lei în loc de 11,50 lei.

Analize Economedia

economie razboi bani
romania germania
concedieri dreamstime
industrie forta de munca somaj industrial uzina fabrica manufactura muncitor muncitor necalificat
blindate, armata, militar
Bugetul familiei, bani
dambovita arena aci
afacere semnare contract pexels
șantier aeroport craiova
costuri, cladiri, birouri, angajati
software, calculator, IT
CV locuri de munca job
MixCollage-21-Dec-2024-07-15-PM-1798
economie 2024
grafic crestere dreamstime
tranzactii calcula fuziuni
locuinta constructii bricolaj
salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere

În plus, navetiștii vor plăti mai mult. De exemplu, pe ruta Ploiești-București (59 km), foarte utilizată pentru navetă, abonamentul la Intercity va costa 506 lei în loc de 407 lei cât este acum, iar abonamentul la Interregio se scumpește de la 407 lei la 425 de lei.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Se majorează și tarifele percepute pentru rezervarea locului. Astfel, tariful de rezervare a locului la trenurile Intercity se majorează de la 5,5 lei în prezent la 6 lei. De asemenea, la trenurile Regio, pentru distanțe de 1 până la 60 km (București-Ploiești) tariful de rezervare a locului va costa 4 lei în loc de 1,5 lei.

Și călătoria cu vagoanele de dormit și cușetă va fi mai scumpă. La cabina single, suplimentul va fi mai scump cu 10,5 lei, la cea cu două paturi se scumpește cu 5,5 lei, iar la cea cu trei paturi (folosită de regulă doar în trafic internațional) se vor plăti în plus 4,5 lei.

Iar pentru suplimentele de pat, vom plăti cu 3,5 lei mai mult la patul din cabina cu patru locuri și cu 2,5 lei pentru patul din cabina cu șase locuri.

Se vor mări și tarifele percepute pentru transportul bicicletelor. Pentru distanțe de până la 250 km (de exemplu București-Constanța) bicicliștii vor plăti în plus 50 de bani, iar peste acest prag kilometric – 1 leu.

Comentarii

  1. Totul e relativ la calatoria cu trenul.
    De ex.mult discutatele abomamente cfr.
    Cu abonament cfr mergi doar cu cfr.
    La ceilalti operatori nu sunt accesibile.
    Apoi pe exemplu dat in articol trenurile sunt puse aiurea si nu la ore convenabile de naveta operatorii fiind diferiti.
    Pleci cu cfr din Bucuresti si te intorci din Ploiesti cu Regio/Transferoviar/etc.
    Trebuie sa ai doua abonamente la doi operatori de cale ferata ca sa faci naveta!
    Mintile inghețate din CFR Calatori fac loc operatorilor privati să mănâncă si ei cașcaval din felia groasă a calatoriilor cu trenul.
    Șpaga rezolva tot!😵😵
    Si pe exemplu dat:
    “ruta Ploiești-București (59 km), abonamentul la Intercity va costa 506 lei în loc de 407 lei cât este acum,”
    Indiferent ca e 500 sau 600 lei nr de navetisti la acest tip de tren e insignifiant.
    Orele de plecare sunt mult peste ora de incepere a programul.
    Iar la intoarcere e la fel!
    E un tip de abonament de nefolosit!
    Inutil publicului si antieconomic pentru cfr.😫
    Până la urma CFR-ul aduna pierderi din proasta gestionare a trenurilor si abonamentelor.
    Si vor sa recupereze prin scumpiri in cascada.😪

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.