Apple Inc., companie care pare dispusă să se aventureze pe piața auto, ca și alți colegi din tehnologie, precum Xiaomi sau Foxconn, ar putea produce un cutremur serios pe piața mașinilor electrice în același mod în care iPhone-ul a revoluționat industria comunicațiilor mobile în 2007. Cel puțin așa cred bancherii de la Morgan Stanley.
Cea mai mare companie din lume după valoarea de piață intenționează să lanseze o mașină cu capacități complete de conducere autonomă până în 2025, a raportat recent Bloomberg News.
Piața globală a mobilității în valoare de 10.000 de miliarde de dolari este în joc și, dacă Apple va intra în teren, ar putea fi un semnal îngrijorător pentru pentru producătorii de automobile precum Ford, GM Volkswagen și chiar Tesla, a scris Adam Jonas, analistul auto al Morgan Stanley Adam Jonas.
Acțiunile Apple au crescut cu aproape 3%, până la un nou record istoric. și își dispută coroana de cea mai valoroasă companie listată din lume cu Microsoft. Chiar dacă Apple ar câștiga o cotă de doar 4% din piața globală de mobilitate, Morgan Stanley crede că își va dubla baza de venituri.
În plus, e de așteptat ca Apple să vină cu îmbunătățiri, iar dacă mașinile se pot conduce singure, oamenii ar putea folosi timpul petrecut la volan pe iPhone-urile lor.
Intrarea Apple în orice industrie s-a dovedit în mod regulat a fi un catalizator în extinderea noilor tehnologii. Fie că este vorba de smartphone-uri, tablete sau ceasuri inteligente, lansările de produse ale companiei duc aproape întotdeauna la o extindere a pieței relevante, iar Apple să ia o cotă semnificativă din aceasta.
„Experiența noastră sugerează o acceptare și mai ridicată față de adoptarea vehiculelor autonome în câțiva ani de la lansarea Apple Car”, a scris Katy Huberty, analist de tehnologie Morgan Stanley într-o notă.
Problema sunt știrile incongruente despre intrarea Apple pe piața auto. Anul despre care se vorbea inițial era 2024, mutat acum, aparent, spre 2025, dar compania continuăsă păstreze tăcerea. Și dacă potențialul Apple de veni cu lucruri noi e cunoscut, amânarea la nesfârșit a mișcării ar putea face gigantul de tehnologie american să piardă trenul, deocamdată ocupat de Tesla, Ford, Volkswagen, Mercedes sau BMW, dar în care își fac loc și Rivian, Sony sau o avalanșă de producători chinezi, printre care se află Xiaomi, Foxconn sau chiar Evergrande.
De asemenea, Amazon are deja câteva parteneriate, cu Stellantis, cu Rivian etc.