Schimbările climatice şi efectele lor asupra mediului, energia solară, reciclarea sau bicicletele electrice au fost în topul căutărilor efectuate de români pe Google din martie 2022 până în martie 2023, arată datele centralizate de compania de tehnologie.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Raportul publicat vineri a fost întocmit pentru a marca Ziua Pământului, eveniment ce are loc în fiecare an, pe data de 22 aprilie.

Potrivit sursei citate, cele mai căutate întrebări pe Google legate de schimbările climatice/încălzirea globală, postate în perioada analizată, au fost, în ordine: “Ce înseamnă schimbare climatică?”, “Cum să combaţi încălzirea globală?”, “De ce avem nevoie de educaţie privind schimbările climatice?”, “Ce efecte are încălzirea globală asupra mediului?”, “Cum prevenim poluarea?”.

Analize Economedia

calcule buget
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant

De asemenea, căutările legate de energia solară au fost cele mai populare pe Google, în ultimul an, în România, în categoria mediu şi ecologie. În plus, maşinile şi bicicletele electrice, energia nucleară şi eoliană, poluarea sau reciclarea sunt printre temele de mediu cu cele mai multe căutări înregistrate de motorul de căutare, pe plan local.

Cea mai mare creştere de interes în căutările românilor (trending) pe Google legate de mediu din ultimul an se înregistrează pentru schimbările climatice, gazele de şist, fracturarea hidraulică şi secetă.

Temele de mediu cu cele mai multe căutări pe Google, în România (martie 2022 – martie 2023), s-au referit la: Energie solară, Climă, Veganism, Reciclare, Bicicletă electrică, Maşină electrică, Poluare, Schimbări climatice, Energie nucleară şi Energie eoliană.

Totodată, se observă o creştere a căutărilor pe Google Maps pentru locurile prietenoase cu mediul şi/sau în aer liber. Astfel, românii au căutat cu aproape 60% mai mult staţii de încărcare a vehiculelor electrice (faţă de anul anterior), zonele de drumeţii şi cele de picnic au înregistrat, în medie, o dublare a interesului în căutările pe Google Maps în România, alături de magazinele cu mâncare organică şi cele de haine utilizate/second-hand.

Google Maps oferă diferite mijloace utilizatorilor de a face alegeri “eco-friendly”, fie că este vorba despre protecţia mediului, reducerea poluării sau reciclare. Începând de anul trecut, pe Google Maps este disponibilă (inclusiv în România) opţiunea de rută ecologică. Utilizatorii pot alege să ajungă la destinaţie pe ruta cu cel mai mic consum de carburant, ceea ce se traduce în economie de bani şi reducere a emisiilor de carbon. Cei care au un vehicul electric pot să caute pe Google Maps “staţie de încărcare electrică” pentru a găsi locaţiile acestora şi alte detalii utile, cum ar fi tipurile de porturi necesare şi vitezele de încărcare.

Reprezentanţii companiei precizează că oricine poate avea contribuţii pe Google Maps în vederea protejării mediului. În acest sens, “Local guides” este comunitatea utilizatorilor de Google Maps care contribuie cu informaţii despre locurile şi afacerile de pe Google Maps, fie că este vorba despre o recenzie sau adăugarea de atribute unui loc.

“Cel mai simplu mod de a face acest lucru este prin actualizarea atributelor de reciclare. Astfel, oricine poate afla, uitându-se pe Google Maps, dacă supermarketul apropiat reciclează plastic, de exemplu, sau magazinul de electronice colectează baterii uzate.

Mai mult, pot fi adăugate informaţii despre sustenabilitate pentru o afacere în secţiunea de recenzii, iar într-o recenzie se pot insera detalii despre programele derulate de magazine pentru cei care reciclează (de exemplu: baterii uzate sau ulei alimentar uzat), disponibilitatea terminalelor de reciclare sau alte detalii utile pentru cei care vor să recicleze.