Ce economii fac șoferii care alimentează la prima oră a dimineții/ Unii dintre ei spun că dacă fac plinul dimineața intră mai mult carburant în rezervor/ Ce spun specialiștii

benzinarie Sursa foto Pixabay

De câțiva ani încoace, unele persoane îi sfătuiesc pe oameni să meargă la benzinărie dimineața devreme pentru a economisi bani. Argumentul lor: răcit de temperaturile din timpul nopții, carburantul este mai dens și ocupă un volum mai mic. Câștigul pentru consumatori ar fi, însă, derizoriu, spun experții în carburanți contactați de TF1info.

În urmă cu câteva săptămâni, un invitat într-o emisiune radio de la un post francez le-a spus ascultătorilor că dacă merg la benzinărie dimineața devreme evită cheltuielile inutile.

Combustibilul s-a “răcit peste noapte”, susținea el, deci este mai dens dimineața. Un volum mai mic înseamnă că “primești mai mult pentru același preț”. Dar câștigul este anecdotic, potrivit experților în carburanți.

Analize Economedia

sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie
industrie forta de munca somaj industrial uzina fabrica manufactura muncitor muncitor necalificat
blindate, armata, militar
Bugetul familiei, bani
dambovita arena aci
afacere semnare contract pexels
șantier aeroport craiova
costuri, cladiri, birouri, angajati
software, calculator, IT
CV locuri de munca job
MixCollage-21-Dec-2024-07-15-PM-1798
economie 2024
grafic crestere dreamstime
tranzactii calcula fuziuni
locuinta constructii bricolaj
salariu, bani, lei

Truc real sau legendă urbană? Pentru a afla, TF1info a discutat cu Ufip Énergies et Mobilités, asociația profesională care reunește companiile din sectorul energetic, în special din domeniul combustibililor.

“Din punct de vedere tehnic, dacă ne ținem strict de regulile fizicii, este adevărat să spunem că lichidele se dilată odată cu creșterea temperaturii”, spun specialiștii organizației. Cu toate acestea, “nu vom observa niciodată diferențe semnificative, cu excepția cazului în care diferențele sunt de câteva zeci de grade”.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

În practică, diferențele de volum ar fi “imposibil de măsurat în raport cu scara de temperatură pe care o observăm în viața noastră de zi cu zi”.

În plus, combustibilul este depozitat în rezervoare subterane, sub straturi groase de beton. Prin urmare, variațiile de temperatură sunt minime, “la fel ca cele observate într-o pivniță, care rămân în general stabile”. TotalEnergies a confirmat acest lucru și pentru TF1info.

Nu este prima dată când un astfel de sfat este dat șoferilor. În 2008, o asociație americană de consumatori a analizat această problemă. La întrebarea “Puteți economisi bani dacă alimentați dimineața? “, răspunsul a fost “Nu vă bazați pe asta”.

Argumentul invocat a fost același și la vremea respectivă: nopțile mai răcoroase însemnau că puteți beneficia de un combustibil cu o densitate mai mare. O serie de teste au confirmat apoi ceea ce spuneau șefii companiilor specializate în hidrocarburi: acest truc nu funcționează.

Pe un site francez de siguranță rutieră, există multe pagini dedicate condusului economic. Presiunea în pneuri, utilizarea moderată a aerului condiționat și întreținerea atentă a vehiculelor sunt toate recomandate ca instrumente eficiente pentru a reduce consumul de carburant și pentru a reduce costurile de combustibil pe termen lung.

Comentarii

  1. Când esti prost de mic,taci, zeci de ani am facut retete ee benzine si motorine,in statii ideea este, ca e lege,sa aprovizionezi ziua ,dupa masa,temperatura variind cu densitatea, benzinarul castiga,in timul noptii,in tank densitatea nu se schimba semnificativ,deci tu pleci din depozit cu 16mii litri,si vinzi 16,5mii litri,ca greutate,pleci cu un nr de tone,si bagi in tank acelasi nr. de tone,dar un volum de litri mult mai mare, benzina are o densitate de laborator de 0,750 g/l la 15°C,si o poti jongla in functie de temperatura pt a pacali fraierii

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.