Compania publică de electricitate din Grecia, PPC, continuă în condiții atractive negocierile pentru achiziția companiilor Enel România, întrucât, conform unor surse de încredere ale Bankingnews, achiziția unităților de resurse regenerabile de energie, cu o capacitate totală de 498 MW, este de așteptat să fie realizată la un multiplicator de profit EBITDA de 8 ori, în timp ce pentru recenta achiziție a Anemos de către Motor Oil a fost plătit un preț de 12 ori câștigul operațional, arată Rador.
La fel, pentru companiile din rețeaua de distribuție, se estimează că PPC va plăti mai puțin de o dată baza de active reglementate (RAB), în timp ce Macquarie a plătit de 1,5 ori baza de active reglementate (RAB) pentru achiziția a 49% din compania publică elenă de distribuție a energiei electrice HEDNO.
De la începutul lunii ianuarie, PPC continuă negocierile exclusive cu grupul italian Enel pentru achiziția subsidiarelor din România la un preț de 1,8 miliarde de euro, care nu este exclus să beneficieze de o reducere, în urma negocierilor. Discuțiile cu Enel au evoluat însă mai bine decât se aștepta compania elenă și nu este exclus ca o parte importantă a acordului să fie finalizată în perioada următoare.
Ce companii vinde Enel?
Grupul italian Enel își vinde filialele din Europa și America de Sud pentru a-și reduce datoria aflată la cote ridicate.
În cadrul Enel România, grupul italian are o prezență semnificativă la nivel de rețea, producție și furnizare, și anume:
– În rețeaua de distribuție a energiei electrice cu o lungime de 128.000 km, deține trei societăți de distribuție (E-distribuție Muntenia Sud, E-distribuție Banat, E-Distribuție Dobrogea). În acest sector, se vinde un pachet de 70% din acțiuni, cu o valoare estimată la aproximativ 600 de milioane de euro.
– În ceea ce privește producția, se vinde 100% din Enel Green Power, care în 12 regiuni are o capacitate instalată de 543 MW, dintre care 498 MW sunt parcuri eoliene și 36 MW fotovoltaice. Compania mai are în construcție încă 170MW. Valoarea sa este estimată la aproximativ 1 miliard de euro.
– În sfârșit, în ceea ce privește furnizarea de energie electrică, Enel operează cu două companii cu 3,1 milioane de clienți a căror valoare din cauza situației actuale este estimată la 200 de milioane de euro. Pentru achiziție, PPC va folosi capitaluri proprii în valoare de 300-400 de milioane de euro, iar restul va proveni din împrumuturi la care vor participa și bănci grecești.