Retailerul de modă Primark va deschide primul său magazin din România în data de 15 decembrie, în centrul comercial ParkLake din București. În acest context, Maciej Podwojski, Director Vânzări pentru Europa Centrală și de Est, a declarat, într-un interviu pentru Economedia, că retailerul fashion va practica în România aceleași prețuri pe care le practică pe toate piețele și că în 2023 își va lansa un nou site, disponibil în toate țările în care compania este prezentă.
„Oferim produse la un raport optim calitate-preț în fiecare țară în care suntem prezenți. Prețurile din magazinele Primark sunt aceleași pe toate piețele, însă pot apărea mici diferențe din cauza fluctuației cursului de schimb între diferitele monede”, a declarat Podwojski.
Retailerul se pregătește să inaugureze primul magazin din România luna viitoare, urmat de un al doilea magazin în București, în AFI Cotroceni în 2023. Planurile includ și inaugurarea primului magazin în Slovacia, în continuarea extinderii în Europa Centrală și de Est și a consolidării poziției la nivelul întregii regiuni. „Avem un plan de creștere ambițios pentru Europa Centrală și de Est, iar anunțul recent este dovada clară că România reprezintă o piață importantă pentru noi”, spune el.
Primark nu a oferit data exactă a inaugurării magazinului din AFI Cotroceni. „Dat fiind că inaugurările de magazine sunt planificate cu mare grijă și procesul de pregătire a locației este destul de complex, vom anunța detaliile la o dată ulterioară”, spune el.
În ce privește strategia de extindere și locurile alese pentru deschiderea de noi magazine, retailerul a răspuns: „Locațiile depind de dinamica pieței și de oferta imobiliară. De asemenea, ne orientăm spre locuri de mari dimensiuni care oferă spații retail de cel puțin 3.000 mp”.
Compania mai transmite că a lansat recent un nou site web în Regatul Unit și că acesta va fi disponibil pe toate piețele pe care activează în 2023.
„În cadrul procesului de transformare digitală, am lansat recent noul site web în Regatul Unit, ceea ce înseamnă că acum clienții pot găsi acolo majoritatea gamelor pe care le oferim și pot verifica disponibilitatea stocurilor înainte de a veni în magazine. Noul site va fi disponibil pe toate piețele noastre în 2023. De asemenea, tocmai am demarat primul test pentru opțiunea Click + Collect în 25 de magazine din Regatul Unit, ceea ce reprezintă un mare pas înainte în privința rolului pe care tehnologia digitală îl are în activitatea noastră și în experiența de cumpărături în magazine”, a declarat Podwojski.
În România, 290 de persoane vor fi angajate odată cu inaugurarea primului magazin în luna decembrie. „Putem spune și că numărul de colegi angajați în magazinele noastre pornește, în general, de la 150 și poate depăși 300, însă este greu să estimezi un anumit număr de angajați pe termen lung deoarece acesta depinde de o serie de factori: locul – de exemplu, diferențele la nivelul programului de lucru din centrele comerciale și din magazinele de pe arterele comerciale, dimensiunea magazinului, estimările privind traficul de clienți și orașul în care ne aflăm”, a precizat Podwojski, întrebat câte persoane va angaja retailerul fashion în România anul viitor.