Maersk, cea mai mare companie de transport maritim de containere din lume, a raportat miercuri un profit record pentru trimestrul trei, pe fondul tarifelor mari pentru transporturile maritime, dar a remarcat o încetinire a cererii, transmite CNBC, citat de News.ro.
Gigantul danez, considerat pe scară largă ca fiind un barometru pentru comerţul global, a raportat câştiguri înainte de dobânzi, taxe, depreciere şi amortizare (EBITDA) de 10,9 miliarde de dolari pentru acest trimestru, peste previziunile analiştilor, de 9,8 miliarde de dolari, şi în creştere cu aproximativ 60% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.
Maersk şi-a confirmat previziunile pentru întregul an, privind un EBITDA de bază de 37 de miliarde de dolari şi un flux de numerar liber de peste 24 de miliarde de dolari.
CEO-ul Soren Skou a declarat că ”rezultatele excepţionale” din acest an au fost determinate de o creştere continuă a tarifelor de transport maritim, dar a spus că este clar că acestea au atins un vârf şi vor începe să se normalizeze în trimestrul patru, pe fondul scăderii cererii şi a unei reduceri a congestionării lanţului de aprovizionare.
Skou a semnalat că profiturile din operaţiunile oceanice ale Maersk vor scădea în lunile următoare.
”Odată cu războiul din Ucraina, o criză energetică în Europa, o inflaţie ridicată şi o recesiune globală care se profilează, există o mulţime de nori întunecaţi la orizont. Aceste lucruri apasă puterea de cumpărare a consumatorilor, care, la rândul său, are un impact asupra cererii globale de transport şi logistică. Deşi ne aşteptăm ca o încetinire a economiei globale să conducă la o piaţă mai slabă în ocean, vom continua să urmărim oportunităţile de creştere din cadrul afacerii noastre de logistică”, a spus Skou miercuri, într-un comunicat.
În raportul său din trimestrul al doilea, Maersk a semnalat o încetinire iminentă a cererii globale de containere de transport maritim, pe fondul slăbirii încrederii consumatorilor şi a congestionării lanţului de aprovizionare.
Compania a declarat miercuri că cererea globală de containere este de aşteptat să se contracte între 2% şi 4% în 2022, în scădere faţă de o proiecţie anterioară de +1% la -1%, menţionând că tarifele de transport şi charter au scăzut în trimestrul al treilea, pe măsură ce cererea s-a moderat şi restricţiile din China pentru Covid-19 au scăzut.
Acţiunile Maersk au scăzut cu 6% în urma informaţiilor.