Cea mai mare companie de transport maritim din lume a comandat opt nave care folosesc combustibili „carbon neutru”

maersk foto Sursa foto: Maersk, Facebook

A.P. Moller Maersk A/S, cea mai mare companie de transport maritim din lume, a comandat opt nave care folosesc combustibili cu carbon neutru, pentru a accelera decarbonizarea flotei sale şi a îndeplini solicitările clienţilor privind un transport ecologic, transmite agenția Reuters, citată de Agerpres.

Compania daneză s-a angajat să comande doar vase care folosesc combustibili cu carbon neutru, pentru a-şi îndeplini obiectivul de a ajunge la emisii zero nete până în 2050. Cum durata de viaţă a unei nave este de 20-35 de ani, Maersk va trebui să aibă o flotă cu carbon neutru până în 2030.

Cele opt nave, care transportă fiecare 16.000 de containere, vor fi construite de grupul sud-coreean Hyundai Heavy Industries şi ar urma să fie livrate până în 2024.

Analize Economedia

inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1

Maersk, companie care controlează o flotă de peste 700 de nave, a informat că mai mult de jumătate din cei 200 dintre cei mai mari clienţi ai săi, cum ar fi Amazon, Disney şi Microsoft, vor să reducă emisiile în lanţurile lor de aprovizionare.

Cu aproximativ 90% din comerţul mondial transportat pe mare, transportul maritim global este responsabil pentru aproape 3% din emisiile mondiale de CO2.

Anual, navele din flota Maersk consumă aproximativ 12 milioane de tone de motorină, adică echivalentul întregii cantităţi de petrol produsă la nivel mondial într-o singură zi. Conform planurilor sale de a deveni o companie verde, Maersk utilizează biocombustibili în acest moment, dar pe viitor are de gând să utilizeze nave cu emisii reduse ce folosesc metanol verde.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: