Compania chineză Xiaomi a înregistrat vineri o scădere accentuală a veniturilor în trimestrul al doilea, pe măsură ce cea mai mare piaţă de smartphone-uri din lume s-a contractat, lovită de restricţiile stricte legate de Covid-19, transmite News.ro, care citează Reuters.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Vânzările au scăzut cu 20% de la un an la altul, până la 70,17 miliarde de yuani (10,31 miliarde de dolari), ratând estimările şi marcând un declin mai accentuat faţă de trimestrul precedent, când compania a înregistrat prima scădere a veniturilor de la listarea sa la bursă, transmite Reuters.

Profitul net a scăzut cu 67%, la 2,08 miliarde de yuani, ratând, de asemenea, estimările analiştilor.

Analize Economedia

auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania

”Pe piaţa chineză, a avut loc o revenire a pandemiei, aşa că, în consecinţă, cererea a fost dificilă şi slabă”, a declarat preşedintele Xiaomi, Wang Xiang, într-o discuţie telefonică cu analiştii referitoare la venituri.

Wang a adăugat că creşterea preţurilor combustibililor, costurile de producţie şi inflaţia au afectat şi vânzările în străinătate.

Profitul net a scăzut ca urmare a presiunii de lichidare a stocurilor prin vânzări şi promoţii.

Consumul din China a fost afectat de impactul restricţiilor din Shanghai şi din alte oraşe, în prima jumătate a anului.

Datele din această săptămână au arătat că a doua mare economie a lumii a încetinit în mod neaşteptat în iulie, în timp ce se străduia să lase în urmă impactul asupra creşterii din trimestrul încheiat în iunie al restricţiilor legate de Covid, ceea ce a determinat o reducere a dobânzilor de către banca centrală.

Sectorul telefoanelor mobile din China, care stagnează de mult timp, a fost afectat în mod special de recesiune, livrările de telefoane scăzând cu 10% în trimestrul al doilea, în termeni anuali, potrivit companiei de cercetare Canalys.

Vânzările de smartphone-uri Xiaomi, care generează mai mult de jumătate din veniturile totale ale companiei, au scăzut cu 29%.

În India, cea mai puternică piaţă a Xiaomi din afara Chinei, compania a fost supusă unor anchete guvernamentale pentru că ar fi evitat plata taxelor.

Piaţa slabă a smartphone-urilor din China şi la nivel global a determinat compania să caute noi oportunităţi, această declarând la începutul acestei luni că a început să testeze vehicule cu conducere autonomă în anumite oraşe din China.