CEC Bank a încheiat anul 2022 cu un profit net auditat de 424,3 milioane de lei, în creștere cu 16% față de 2021

cec bank, palatul cec Sursa foto: Facebook/CEC Bank

Banca de stat CEC Bank a încheiat anul 2022 cu un profit net auditat de 424,3 milioane de lei, în creștere cu 16% față de 2021, arată un comunicat de presă.

„Rezultatele financiare auditate vin să confirme strategia CEC Bank. Banca a continuat și în 2022 programul de transformare și modernizare și a investit în digitalizarea produselor și serviciilor bancare. În același timp, am jucat un rol activ la creșterea gradului de incluziune financiară din România, oferind consiliere și acces la servicii bancare prin intermediul rețelei teritoriale CEC Bank, cu peste 1.000 de unități bancare – cea mai extinsă din România. În 2022, am reușit să atragem peste 166 000 de noi clienți, am crescut numărul de utilizatori ai canalelor digitale cu 54% și am asistat la majorarea cu aproape 93% a volumului de operațiuni prin canalele digitale, care au depășit pentru prima oară pragul de 100 de miliarde de lei. CEC Bank a continuat să fie un finanțator activ al economiei, cu finanțări de peste 12 miliarde de lei acordate companiilor și persoanelor fizice”, a declarat Bogdan Neacșu, Președinte CEC Bank.

Veniturile nete din dobânzi au însumat 1,54 miliarde de lei, cu 43% mai mari față de 2021. Creșterea veniturilor din dobânzi a avut loc în contextul creșterii inflației și a dobânzilor interbancare, evoluții care s-au reflectat atât în dobânzile percepute la credite, cât și în bonificațiile oferite pentru depozite. Cheltuielile cu dobânzile aferente depozitelor atrase de la clienți au crescut cu 87%, în contextul majorării cu circa 25% a volumului depozitelor atrase de la clientelă, până la 52,4 miliarde de lei.

Veniturile nete din comisioane au însumat 313,9 milioane de lei, în creștere cu 5,5%, cele mai mari majorări fiind înregistrate pe segmentele de operațiuni bancare realizate prin canalele digitale.

Portofoliul total de credite și avansuri acordate clientelei nebancare (sold bilanțier) a crescut cu 14% anul trecut.

Depozitele atrase de la clienți au crescut cu circa 25%, până la 52,4 miliarde de lei, segmentul populației având cea mai mare pondere (59%) în totalul surselor atrase.

Banca a acordat anul trecut peste 5.250 de împrumuturi ipotecare noi, în valoare de aproximativ 1,5 miliarde de lei. Totodată, a acordat peste 1.000 de credite pentru investiții, în valoare de aproximativ 3,9 miliarde de lei.

Banca a susținut aproape 10.000 de companii cu finanțări pentru activitatea curentă în valoare de aproximativ 5,6 miliarde de lei.

Rata creditelor neperformante a înregistrat un nivel de 4,41%, în scădere față de nivelul de 5,29% înregistrat la sfârșitul anului 2021. Banca a înregistrat, în cursul anului 2022, cheltuieli nete cu deprecierea creditelor și avansurilor acordate clientelei, provizioane pentru angajamente de creditare și garanții financiare date în cursul anului, inclusiv recuperări din creanțe scoase în afara bilanțului, în valoare de 333,4 milioane de lei.

Rata fondurilor proprii și pasivelor eligibile a înregistrat un nivel de 27,52%, banca fiind conformă cu nivelul ratei MREL impus de Autoritatea de Rezoluție.

La sfârșitului lui 2022, rata de rentabilitate a capitalurilor (ROE) a fost de 10,95%, în creștere față de 8,79% în 2021.

CEC Bank a fost fondată în 1864 și are peste 1.000 de sucursale și unități teritoriale și cu active de peste 61,7 miliarde lei, la sfârșitul lui 2022.

Sursa foto: Facebook/CEC Bank

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *