Cei care vor să depună un dosar în vederea autorizării la ASF nu mai sunt nevoiți să se deplaseze la sediul Autorităţii

computer, calculator, birou Sursa foto: Pexels

Autoritatea de Supraveghere Financiară a finalizat etapa a doua a implementării portalului de autorizări, un instrument online care facilitează procesul de autorizare pe piaţa financiară non-bancară, informează ASF.

Persoanele şi entităţile care vor să depună un dosar în vederea autorizării nu mai sunt nevoite să se deplaseze la sediul Autorităţii, iar volumul de documentaţie letrică va fi redus, transmite Agerpres.

Noua funcţionalitate a platformei electronice permite colectarea, prelucrarea şi analiza facilă a cererilor de autorizare, respectiv a operaţiunilor asimilate procesului de autorizare. Prin implementarea acestui proiect, care face parte din strategia de digitalizare a ASF, au fost urmărite simplificarea şi eficientizarea tuturor activităţilor de autorizare, se menţionează în comunicat.

Portalul de autorizări, care poate fi accesat la adresa https://autorizari.asfromania.ro, va funcţiona, începând din data de 28 octombrie 2021, ca un canal alternativ la depunerea dosarelor de autorizare.

“Acest portal vine în sprijinul celor care au nevoie de autorizare din partea Autorităţii de Supraveghere Financiară, fie că vorbim de persoane fizice sau juridice. Unul dintre obiectivele majore ale Autorităţii este transformarea digitală, alături de procesul continuu de modernizare şi eficientizare. Numai aşa putem să venim cu adevărat în sprijinul cetăţenilor. Această nouă funcţionalitate este extrem de utilă, mai ales acum, în aceste vremuri total atipice, de pandemie, când este nevoie de distanţare fizică”, a declarat Nicu Marcu, preşedintele Autorităţii de Supraveghere Financiară.

Proiectul, iniţiat de ASF, a fost structurat în două etape, respectiv publicarea şi actualizarea permanentă a unui set complet de informaţii necesare depunerii online de cereri de autorizare şi postarea acestuia pe site-ul oficial al ASF şi implementarea unui portal electronic pentru managementul cererilor de autorizare pe baza nomenclatoarelor, prin care se vor colecta, în format electronic, cereri şi documente asociate acestora, cu semnătură electronică.

Prima etapă a acestui proiect a fost finalizată în luna august a acestui an.

Autoritatea de Supraveghere Financiară este autoritatea naţională, înfiinţată în anul 2013 prin OUG 93/2012 aprobată prin Legea 113/2013, pentru reglementarea şi supravegherea pieţelor asigurărilor, a pensiilor private, precum şi a pieţei de capital. ASF contribuie la consolidarea cadrului integrat de funcţionare a celor trei sectoare, care însumează peste 10 milioane de participanţi.

Sursa foto: Pexels

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *