Preşedintele celui mai mare lanţ de supermarketuri din Franţa, E. Leclerc, a cerut tuturor marilor companii de bunuri de larg consum să-şi reducă preţurile, susţinând decizia concurentului Carrefour de a renunţa la produsele Pepsico, pe fondul negocierilor dure referitoare la preţuri, transmite Reuters, citată de News.ro.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Retailerii de produse alimentare din mai multe ţări, inclusiv Germania şi Belgia, au oprit comenzile unor produse în ultimul an, o tactică în negocieri pe care inflaţia a făcut-o mai combativă.

Într-o postare pe LinkedIn, Michel-Edouard Leclerc a spus: ”Trebuie să-i convingem în următoarea lună pe toţi aceşti furnizori mari care au făcut greşeala de a-şi creşte preţurile excesiv să le reducă acum sau să le modereze”.

Analize Economedia

România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA

Franţa a fost cuprinsă de o dezbatere asupra preţurilor produselor de bază, comercianţii cu amănuntul susţinând că creşterile de preţuri ale producătorilor sunt nejustificate.

Guvernul a cerut retailerilor şi furnizorilor să încheie negocierile anuale privind preţurile în ianuarie, cu două luni mai devreme decât de obicei, deoarece încearcă să reducă inflaţia.

Carrefour a declarat că magazinele sale din Franţa, Belgia, Italia, Spania şi Polonia nu vor mai stoca produse precum Pepsi, Lay’s Crisps, Cheetos şi 7up, din cauza ”creşterilor inacceptabile de preţ”.

Conform raportului său anual 2022, Carrefour are peste 10.000 de magazine în cele cinci ţări, reprezentând mai mult de două treimi din amprenta sa globală.

Într-un comunicat, PepsiCo a declarat: ”Am discutat cu Carrefour de multe luni şi vom continua să ne angajăm cu bună-credinţă pentru a încerca să ne asigurăm că produsele noastre sunt disponibile”.

Piaţa franceză în ansamblu a reprezentat doar 1% din veniturile PepsiCo în 2022, conform cifrelor Nielsen analizate de Barclays.

E. Leclerc nu a răspuns imediat la o cerere de comentarii şi la întrebări despre dacă va retrage Pepsico sau oricare alte produse.

sursa: News.ro