A fost emisă autorizația de construire pentru Centura Blajului, a anunțat compania Prenis SRL, liderul Asocierii Prenis SRL – Dacia Faber SRL – Explan SRL – Infra Expert AD, câștigătoarea licitației pentru contractul de proiectare și execuție pentru realizarea variantei ocolitoare a municipiului Blaj.
Pe lângă oraș, centura va deservi și zona de dezvoltare economică a Blajului, unde se află fabricile Bosch, care vor avea un acces rapid direct la Autostrada Sebeș – Turda.
„La începutul acestei săptămâni am primit autorizația de construire pentru execuție de lucrări aferent obiectivului de investiții: Varianta ocolitoare a municipiului Blaj (conectivitate cu Drum Transregio Blaj-Teiuș-A10) – etapa 1! E un pas mare înainte și suntem gata să ne apucăm serios de treabă!
Cu aproape 7 kilometri de drum, 5 structuri dintre care un viaduct peste Târnava Mică și 3 sensuri giratorii, varianta ocolitoare va scoate traficul greu din oraș și va face legătura mai ușoară cu autostrada A10 Sebeș-Turda.
Suntem mândri că Prenis este liderul acestui proiect important și promitem să facem o treabă bună, așa cum știm noi!
În curând începem lucrările și vă ținem la curent cu tot ce se întâmplă!” au precizat reprezentanții Prenis.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
Varianta ocolitoare a municipiului Blaj va avea o lungime totală de 6,845 km, un viaduct spectaculos în lungime de aproximativ 300 de metri și patru sensuri giratorii.
„Varianta ocolitoare a municipiului este cel mai important proiect de infrastructură din istoria Blajului, care ne va ajuta să asigurăm o conexiune rapidă a Blajului, prin intermediul viitorului Drum Expres Blaj – Teiuș, cu autostrada A10 (Sebeș – Turda), cu beneficii majore în dezvoltarea economică și turistică a întregii zone”, a mai transmis primarul din Blaj, Gheorghe Rotar, la semnarea contractului.
Traseul propus pentru varianta ocolitoare începe din DN 14B km 22+230 partea stângă, se desfășoară în zona de versant al luncii Târnavei Mici, traversează în aval de podul de la Petrisat, printr-un viaduct râul Târnava Mică, drumul comunal DC 21 la km 1+498 și linia CF 320 Blaj – Praid la km 1+565,5, urmărește în paralel linia CF Blaj – Praid după care urcă pe platoul din partea de nord a municipiului Blaj.
Traseul intersectează drumul județean DJ 107 la km 53+669 și prelungirea străzii Izvorului după care coboară pe zona de versant și intersectează drumul DN 14B la km 26+900.
Lăţimea părţii carosabile urmează să fie de 2 X 3,5 m, în aliniament cu acostamente de 1 m. Se vor realiza benzi de încadrare de 2 x 0,50 m.
Platforma va avea o lățime de 9 m (2 x 3,5 m + 2 x 1 m) pentru deblee și minim 10 m (2 x 3,5 m + 2 x 1 m + 2 x w) pentru zona de rambleu incluzând în elemente de scurgerea apelor și un spațiu suplimentar.
Viteza de proiectare s-a ales de 60km/h, iar pe sectoare izolate de 40, respective 50 km/h.